Jeg har en veninde, som nu har to børn. Hun og hendes daværende kæreste skulle giftes og besluttede sig for at de gerne ville blive gravide efter brylluppet, så hun droppede p-pillerne og tænkte, at der nok ville gå et par måneder før cyklus havde indordnet sig. Det gjorde der ikke. Hun blev gravid stort set med det samme, og var derfor gravid til sit bryllup og på deres bryllupsrejse, og hun havde kvalme HELE TIDEN. Hun kunne næsten ikke spise noget, så det var ikke den mest spændende bryllupsrejse.
Min forlovede og jeg vil gerne i gang med en baby efter vi er blevet gift (maj 2013), men i marts/april 2014 planlægger vi en rejse til Australien, så jeg tager INGEN chancer for at få rejsen ødelagt ved at have kvalme hele tiden, så jeg venter i hvert fald til udgangen af marts, førend jeg stopper med p-pillerne. Det er rigtigt at NOGLE par er mange måneder om at blive gravide, men der er også nogle hvor det sker med det samme, og det er ikke nemt at vide hvilken gruppe man hører under.
Du bestemmer selvfølgelig selv hvornår du vil forsøge at blive gravid, men spørg dig selv om du er villig til at risikere en kvalmefyldt rejse rundt i USA. Jeg er ikke! Men det kan godt være at du er modigere end mig. 
Anmeld