Beregnende 6 måneder????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
11 svar
6 synes godt om
15. februar 2013

Anonym trådstarter

Skal lige høre...Kan det virkelig passe, at et barn på 6 måneder kan være bevidst/beregnende i sådan en grad at det BEVIDST smider noget på gulvet, fx legetøj, og forvente at mor samler det op - griner højt og derefter gentage det op til flere gange?? Jeg tænker at sådan et lille barn slet ikke er udviklet kognitivt nok til at kunne finde på dette...Håber I forstår! Hvad tænker I - hvad ved I om intilligens ift. spædbørn? På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Skal lige høre...Kan det virkelig passe, at et barn på 6 måneder kan være bevidst/beregnende i sådan en grad at det BEVIDST smider noget på gulvet, fx legetøj, og forvente at mor samler det op - griner højt og derefter gentage det op til flere gange?? Jeg tænker at sådan et lille barn slet ikke er udviklet kognitivt nok til at kunne finde på dette...Håber I forstår! Hvad tænker I - hvad ved I om intilligens ift. spædbørn? På forhånd tak!

Nej, et barn på 6 måneder kan ikke være beregnende. Han gør det for at undersøge verden. Sker der det samme igen? Og igen? Og igen? Og sådan er det at være forælder

Anmeld

15. februar 2013

Ciss

Jeg VED sådan set meget lidt om intelligens og babyer på forskellige stadier, men jeg er ikke overrasket, hvis en 6-måneders kan det, du beskriver. De er jo allerede godt i gang med at udforske verden omkring sig på det tidspunkt, og har opdaget mange ting, om hvordan de selv kan påvirke ting - f eks "smider jeg det, falder det ned". Derfra er der ikke langt til "smider jeg det, giver mor mig det igen - hurra, hun leger med mig!". Jeg har ikke en klar definition af intelligens, men jeg synes da, at det er en naturlig ting for bayen at gøre, da det drejer sig om trangen til at udforske kombineret med trangen til opmærksomhed, kontakt og kommunikation med mor/far.

Jeg husker ikke, hvornår Lillebror begyndte med den slags, men jeg husker, at storesøster begyndte at "spille skuespill" for at få mig til f eks at tage hende op, da hun var omkring 5 måneder.

Anmeld

15. februar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Nej bestemt IKKE! Så små børn kan ikke være beregende, det er slet ikke en egenskab de har, det er noget vi lære dem!

Anmeld

15. februar 2013

modesty

Anonym skriver:

Det er ikke beregnende, det er nysgerrighed. Så ja, det kan sagtens være bevidst - men det er ikke det samme som at det er beregnende.

Anmeld

15. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Babyer på 5-6 mdr, sku meget gerne nu begynde at smide alt de ka komme i nærheden af på gulvet, for det er en helt normal del af deres udvikling.

Og det bedste man som forældre ka gøre, er at grine og sig, bum hov der faldt glasset, tallerknen what ever lige på gulvet, samle det op og smile. Og de ting der ik må ryge på gulvet, stiller man ik foran baby  Vh stine

Anmeld

15. februar 2013

Benjamins'mor

Nej, men det kan jo være det er sjovt

Anmeld

15. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

De er ikke beregnende, men de vil finde ud af at når de udøver en handling f.eks at smide en kop på gulvet, så får de en reaktion fra mor eller far ved at den bliver samlet op - og det gør de så om og om igen, indtil de ved at det er hvad der sker når de smider ting på gulvet. Det er en hel naturlig del af deres udvikling

/Fenja

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

Tak for respons!! jeg er med på at det er helt naturligt at gøre som jeg beskriver, kunne bare ikke lige få det til at passe med et barn på et halvt...

Anmeld

16. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

DSkal lige høre...Kan det virkelig passe, at et barn på 6 måneder kan være bevidst/beregnende i sådan en grad at det BEVIDST smider noget på gulvet, fx legetøj, og forvente at mor samler det op - griner højt og derefter gentage det op til flere gange?? Jeg tænker at sådan et lille barn slet ikke er udviklet kognitivt nok til at kunne finde på dette...Håber I forstår! Hvad tænker I - hvad ved I om intilligens ift. spædbørn? På forhånd tak!

Dit barn øver sig i afstandsbedømmelse og gentagelsens kraft. Samme endelig op med et smil på læben. Det stopper igen men er vigtig læringmens det står på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.