Spørgsmål om lidt af hvert....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

320 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

anmaj

Jeg håber ikke det er spørgsmål der er stillet for tit, der er jo så mange debatter igang...

Jeg er førstegangsgravid og har ingen ide om hvad jeg kan forvente i forhold til følgende spørgsmål...

1. Hvordan føles plukveer? er det sådan lidt nippende/nappende fornemmelse i underlivet eller??

2. hvor mange bleer (til baby) kan man forvente at bruge i døgnet den første tid?

3. Hvad anbefales der at købe at bind (bleer) til mig efter fødslen?

Det var lidt spørgsmål der lige har meldt sig idag... meget blandet det ved jeg.. men håber da der er nogen der kan kaste lidt lys over det for mig...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Pia.

Bare spørg løs...

Plukveer mærkes meget forskelligt, nogen mærker dem slet ikke eller meget lidt men kan se på maven at den bliver hård og andre har ondt og ubehag ved plukveer - men som regel mærkes det meget lidt. En plukve er en sammen trækning i livmoderen der gør maven føles hård og meget spændt et par sekunder og så slapper af igen...

Bleer til den lille i starten er ca. 8-10 bleer i døgnet - de "prutter" meget de små med alt den modermælk lige det første stykke tid...

Bind til dig selv, skal være nogle gode nogen ikke så meget størrelsen på dem er vigtig men selve sugeevnen er vigtig... nogen bløder meget efer fødslen og andre meget lidt... på sygehuset får du bleer af dem til de første par dage og derefter kan du næsten selv fornemme hvor meget du bløder...

Tillykke med graviditeten...

Knus Pia.

Anmeld

19. juni 2009

tumle81

Plukkeveer synes jeg føles som om maven bliver tung og hård, engang imellem kan det nive lidt men burde ikke gøre det. Bliver det mere regelmæssigt og gør ondt bør man snakke med jm eller læge...

Vi brugte ca 6-8 bleer i starten tror jeg, men havde også børn der lavede stort i bleen flere gange om dagen *s*
Tror det er forskelligt men nok deromkring :-)

Jeg brugte dem der var på sygehuset, mener det er abri san de hedder. Købte nogle tena agitge på apoteket, bare en enkelt pakke til at starte med og efter lidt tid kunne man bruge store bind...

Håber det kunne hjælpe dig lidt :-)

Knus Kathrina 21+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.