Sprogtest!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.596 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

lonemus

Hvordan foregår den??

Fik i dag at vide i vuggestuen, at nu hvor min datter er 2 år og 10 mdr., varer det ikke længe før sprogtesten kommer!
De siger vi får nogle papirer, samt vi skal give vuggestuen nogle papirer!!

Men hvad skal vi gøre og hvad gør vuggestuen??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

wamse

Vi fik nogle papirer med hjem, som vi skulle udfylde omkring hendes sprog, de har så også en test de udfylder, så lægges det sammes og laves til point, så får man af  vide hvordan barnet ligger i testen Sådan foregik det her.

Anmeld

19. juni 2009

lonemus

wamse skriver:

Vi fik nogle papirer med hjem, som vi skulle udfylde omkring hendes sprog, de har så også en test de udfylder, så lægges det sammes og laves til point, så får man af  vide hvordan barnet ligger i testen Sådan foregik det her.

Okay, men er det sådan et hun kommer direkte med ind til en test (nu forestiller jeg mig næsten det grønne bord) ??? - eller er det bare en test de udfylder for hendes generale sprog i vuggestuen??

Lone

Anmeld

19. juni 2009

wamse

lonemus skriver:

Okay, men er det sådan et hun kommer direkte med ind til en test (nu forestiller jeg mig næsten det grønne bord) ??? - eller er det bare en test de udfylder for hendes generale sprog i vuggestuen??

Lone

Ja det er hendes generelle sprog, det er fx bestemte slags ord, eller evnen til at sammensætte sætninger Der var stor forskel på min vurdering af min datters sprog og deres vurdering, men hun siger generelt ikke særlig meget derhenne, fordi hun er meget genert Men det var de godt klar over, for de havde også hørt hende når hun snakkede med mig, og der havde hun mange flere ord.

Anmeld

19. juni 2009

saxa

lonemus skriver:

Hvordan foregår den??

Fik i dag at vide i vuggestuen, at nu hvor min datter er 2 år og 10 mdr., varer det ikke længe før sprogtesten kommer!

Lone

Hvis det er den der TRAS (Tidlig Registrering af Sprogudvikling ) sprogvurdering, som de fleste institutioner bruger omkring 3års alderen - så bliver den lavet ud fra diverse observationer på din datter.. Omkring hvordan hendes dalige sprogudvikling er i det daglige samspil. Så ikke noget med at sidde og udpensle hende om de forskellige ord..

Anmeld

19. juni 2009

lonemus

wamse skriver:

Ja det er hendes generelle sprog, det er fx bestemte slags ord, eller evnen til at sammensætte sætninger Der var stor forskel på min vurdering af min datters sprog og deres vurdering, men hun siger generelt ikke særlig meget derhenne, fordi hun er meget genert Men det var de godt klar over, for de havde også hørt hende når hun snakkede med mig, og der havde hun mange flere ord.

YES, lige nøjagtig det samme oplever vi, nøjagtig det samme.....!

Hun kan sige alt og kan udmærket sætte sætninger sammen....det eneste hun har svært ved at udtale er f og v, men det er dog blevet bedre.
I vuggestuen har de netop sagt det samme, at hun ikke siger så meget deroppe, men de kan høre når vi henter hende, at så snakker hun helt vildt.

Da vi hentede børnene i dag var de begge ude og lege alene sammen med 1 pædagog (de andre var ved at blive puttet), og hende pædagogene sagde, at to var nogle værre snakke-hoveder, når man sad med dem selv

Men min datter er osse genert og absolut ikke den der råber højst, dog er hun blevet god til at kende sine grænser, hvis nogen driller!

Okay, så er det nok ikke så slemt alligevel....de skal da osse tage hensyn til hendes generthed - og hun kan jo godt tale nu

Tak for dine indlæg

Anmeld

19. juni 2009

Sweet1978

lonemus skriver:

Hvordan foregår den??

Lone

Er det "Tras" testen du tænker på? for den laver de allerede ved 2 år her, men her, men ved ikke endnu hvordan, for hun fylder jo først i næste md.

Anmeld

19. juni 2009

lonemus

saxi skriver:

Hvis det er den der TRAS (Tidlig Registrering af Sprogudvikling ) sprogvurdering, som de fleste institutioner bruger omkring 3års alderen - så bliver den lavet ud fra diverse observationer på din datter.. Omkring hvordan hendes dalige sprogudvikling er i det daglige samspil. Så ikke noget med at sidde og udpensle hende om de forskellige ord..

Uha, jeg ved slet ikke hvad testen hedder..blot at kommunen tilbyder den til alle børn mellem 2,10 år og 3,1 år!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.