Faderen reagerer ikke på brev fra statsforvaltningen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.024 visninger
7 svar
4 synes godt om
14. februar 2013

Cæcilia

Jeg oprettede tidligere en tråd, hvor jeg fremlagde et dilemma https://www.baby.dk/debat/206012pi1/enlig-morfar/han-ved-ikke-jeg-har-foedt-hans-barn-eller-hvad.aspx

Jeg har valgt at angive ham som faderen, som de fleste vist også foreslog. Nu er der bare et problem. Han reagerer simpelthen ikke på brevet om, at han er faderen. Hverken negativt eller positivt. 

Jeg ved statsforvaltningen vil sende ham flere breve, og at han i alleryderste konsekvens bliver hentet af politiet til blodprøver. 

Jeg har bare et par spørgsmål :

1) får vi automatisk fællesforældremyndighed, når faderskabet fastlås?

2) kan han kræve samvær når han ikke engang har været en del af graviditeten, eller ringet efter terminen?

3) frafalder de penge, jeg får som enlig, hvis faderen fastlås? ( jeg er jo reelt stadig enlig, men bare en tanke )

Tak piger, i er altid til hjælp! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

Ayasmor

Sikke en træls situation at stå i. Jeg skal prøve at se om jeg kan svare på dine spørgsmål med det jeg ved noget om

1) Hvorvidt i har fælles forældremyndighed når faderskabet fastslåes afhænger af, om i har haft fælles adresse i op til 10 mdr. før fødslen mener jeg det er. Hvis i har, så hedder det fælles, ellers tilfalder myndigheden dig som mor

2) Ja, han kan altid kræve samvær på trods af manglende engagement i graviditet og efter fødslen. Det er barnet, der har retten til at have samvær med sin far, hvorfor han har denne ret.

3) De tilskud du får som enlig forsørger, får du uanset, så længe du er enlig forsørger. Faderskab og det at være enlig forsørger er ikke afhængige af hinanden. Dine tilskud som enlig frafalder først det øjeblik du indgår i et ægteskabslignene forhold med en anden og denne bidrager økonomisk til husholdningen

Håber at det kunne hjælpe lidt på vej

Anmeld

14. februar 2013

Cæcilia

Ayasmor skriver:

Sikke en træls situation at stå i. Jeg skal prøve at se om jeg kan svare på dine spørgsmål med det jeg ved noget om

1) Hvorvidt i har fælles forældremyndighed når faderskabet fastslåes afhænger af, om i har haft fælles adresse i op til 10 mdr. før fødslen mener jeg det er. Hvis i har, så hedder det fælles, ellers tilfalder myndigheden dig som mor

2) Ja, han kan altid kræve samvær på trods af manglende engagement i graviditet og efter fødslen. Det er barnet, der har retten til at have samvær med sin far, hvorfor han har denne ret.

3) De tilskud du får som enlig forsørger, får du uanset, så længe du er enlig forsørger. Faderskab og det at være enlig forsørger er ikke afhængige af hinanden. Dine tilskud som enlig frafalder først det øjeblik du indgår i et ægteskabslignene forhold med en anden og denne bidrager økonomisk til husholdningen

Ja det er en rigtig trist situation! Mange tak for hjælpen, dejligt at få sat nogle ting på plads! 

Mht til samvær ved jeg jo ikke engang om han vil kræve det-eller om han som forventet holder sig totalt uden for alting. 

Tak for svar! 

Anmeld

14. februar 2013

Pige2009

Ayasmor skriver:

Lige præcis 

Anmeld

14. februar 2013

Ayasmor

Cæcilia skriver:

Ja det er en rigtig trist situation! Mange tak for hjælpen, dejligt at få sat nogle ting på plads! 

Mht til samvær ved jeg jo ikke engang om han vil kræve det-eller om han som forventet holder sig totalt uden for alting. 

Tak for svar! 

Det var så lidt Har selv været lignende igennem for nogle år tilbage, så vil da gerne hjælpe der, hvor jeg kan

Anmeld

14. februar 2013

Pige2009

Cæcilia skriver:

Tak for svar! 

Håber tingene flasker sig for dig, så han snart reagerer 

Anmeld

14. februar 2013

Cæcilia

Baagøe skriver:

Håber tingene flasker sig for dig, så han snart reagerer 

Mange tak! Det håber jeg godt nok også... Der kan jo gå vildt lang tid før sådan en sag er afsluttet, især hvis han vil have lavet DNA-test og den slags. Nå, pyt! 

Anmeld

27. februar 2013

Pige2009

Cæcilia skriver:

Mange tak! Det håber jeg godt nok også... Der kan jo gå vildt lang tid før sådan en sag er afsluttet, især hvis han vil have lavet DNA-test og den slags. Nå, pyt! 

Ja, der kan nogle gange gå over 1 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.