rødebedesalat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Skal have gæster lørdag og vil bla lave rødbedesalat......men hvordan.

Synes at jeg har fået en rødbedesalat engang baseret på syltede rødbeder.....synes det smagte sådan ihvertfald, men kan kun finde opskrifter med rå rødbeder....

Har I en god opskrift I vil dele? Tænker jeg er ude i noget lidt surt/sødligt i smagen evt hvor der bliver brugt netop eddike eller evt hvidvinseddike......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

Mum33

Jeg laver den altid med revne rødbeder (Rå) evt et par revne gulerødder i også. Derefter laver jeg en dressing af balsamico, olie, salt og peber og hælde over. Til sidst rister jeg nogle græskarkerner og hælder over.  Det smager super godt.

Anmeld

14. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
E. B. skriver:

Jeg laver den altid med revne rødbeder (Rå) evt et par revne gulerødder i også. Derefter laver jeg en dressing af balsamico, olie, salt og peber og hælde over. Til sidst rister jeg nogle græskarkerner og hælder over.  Det smager super godt.

Det lyder da godt :-)Har du evt en mere præsis opskrift?

Anmeld

14. februar 2013

Mum33

Desværre. Den er selvopfunden, men super god :-) kan næsten ikke gå gal 

Anmeld

14. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
E. B. skriver:

Desværre. Den er selvopfunden, men super god :-) kan næsten ikke gå gal 

okay, og mange tak for svar. Jeg tror jeg prøver at springe ud i det

Anmeld

14. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
E. B. skriver:

Det er også sådan vi gør, plus vi putter appelsiner . Smager fantastisk! Vh stine

Anmeld

14. februar 2013

Maja88

Man kan og lave en sennepsmarinade og så langtids bage dem

Anmeld

14. februar 2013

ønskebørn74

Tin skriver:

Skal have gæster lørdag og vil bla lave rødbedesalat......men hvordan.

Synes at jeg har fået en rødbedesalat engang baseret på syltede rødbeder.....synes det smagte sådan ihvertfald, men kan kun finde opskrifter med rå rødbeder....

Har I en god opskrift I vil dele? Tænker jeg er ude i noget lidt surt/sødligt i smagen evt hvor der bliver brugt netop eddike eller evt hvidvinseddike......

Jeg køber en rodfrugt blanding.. Og tager lige af hver dele og river.. Skærer skallen af en appelsin og skærer filletter ud uden skind og putter i og vrider resterne fri for saft og tilsætter det.. Mums...

Anmeld

14. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Åhhh det lyder godt med alle de forslag. Har aldrig lavet det før, og glæder mig til at prøve det:-)

Mange tak for svarene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.