D-vitamin insufficiens - Erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. februar 2013

StudPsyk

Hey de damer.

Jeg har fået målt både blodprocent og D-vitamin hos lægen, da jeg føler mig så træt og udkørt - mere end hvad er normalt for graviditet. Blodprocent var tiptop, men mit D-vitamin er for lavt. Sekretæren i går sagde, at den var på 33 (normal er 50 og opefter), men da jeg snakkede med laboranten i dag, sagde hun, at den var på mindre end 33. Jeg fik ikke spurgt præcis hvor lavt, men i hvert fald for lavt. Så jeg skal self. have ekstra D-vitamin, skal på apoteket senere i dag. Anbefalet daglig indtag for voksne er vist 7,5 microgram om dagen, og 10 for gravide, men jeg skal op og have 35 microgram om dagen.

Men jeg ville så bare høre jer der har prøvet det, hvordan i oplevede at D-vitamin manglen påvirkede jer? Og hvor længe gik der, før der var rettet op på manglen?

D-vitamin mangel er jo heller ikke just befordrende, når man har depression

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

Tulle28

Har ikke selv prøvet det, men to af mine veninder har. Den ene havde ondt i sin ankel (!) og den anden havde ondt i sine led og var træt. Det er vist ikke så ualmindeligt på vores breddegrader.

Anmeld

14. februar 2013

jydeinden

at mangle d vitamin er bestemt ikke unormalt har jeg fået at vide, jeg har selv mangel på d vitamin, dog ikke i alvorlig grad fik jeg at vide, og har intet mærket til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.