Nysgerrigheden driver mig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
5 svar
5 synes godt om
13. februar 2013

MortilElias2010

Hej med jer.

Jeg sidder og tænker på, HVORFOR de af jer der arbejder i vuggestuer, arbejder i vuggestuer og hvad giver det jer at arbejde med børn i aldersgruppen 0-3 år? Hvad fascinerer jer? Hvad driver jer i arbejdet med dem?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

L&V

MortilElias2010 skriver:

Hej med jer.

Jeg sidder og tænker på, HVORFOR de af jer der arbejder i vuggestuer, arbejder i vuggestuer og hvad giver det jer at arbejde med børn i aldersgruppen 0-3 år? Hvad fascinerer jer? Hvad driver jer i arbejdet med dem?  

Nu arbejder jeg i en integreret institution så vi bliver flyttet lidt rundt så lige nu har jeg 6 årigede men har været i vuggestuen før..

Jeg syntes den helt basale udvikling er skide spændende, den tryghed jeg kan tilbyde, de er ikke verbale alle sammen så man ska bruge lidt ekstra for at læse dem så man kan reagere korrekt, ja ved ski ikke lige hvordan jeg ska forklare det for syntes jo alle aldre er super fede og interessante på hver sin måde

Anmeld

13. februar 2013

TNBC

MortilElias2010 skriver:

Hej med jer.

Jeg starter i en vs på mandag.
Og jeg ELSKER bare at være sammen med små børn. Og det er det der driver mig. At være med til at give dem en super start på barndom. Se hvordan de udvikler fra en dag til en anden. Lære dem ting, og se hvordan de tager det til sig.

Anmeld

13. februar 2013

Annette A

Ja jeg elsker også at arbejde med de mindste og vil til enhver tid foretrække at arbejde i en vuggestue. Har gjort det i min praktik som pædagogstuderende og holder meget af det, fordi der er noget helt fantatisk ved helt små børn. At se den dramatiske udvikling der sker med dem og deres glæde er meget smuk i den helt unge alder. Selvfølgelig er de også skønne senere, men jeg synes bare der er noget helt særligt ved arbejdet med de helt små. Samtidigt holder jeg meget af omsorgen og alt det praktiske arbejde der følger med de helt små. Ønsket om at give dem tryghed og tillid til verden samt sørge for dem er enormt givende synes jeg. At være en del af deres tidlige udvikling er meget rørende og synes bare det er et arbejde fyldt med glæde over det helt basale her i livet.

Anmeld

13. februar 2013

Maja88

Årgh jamen.... de gir bare sååååå meget igen... nyder at se dem udvikle sig og suge læring til sig.. nyder som sagt det følelses registrer de giver en og den tillid

Anmeld

13. februar 2013

MortilElias2010

Jeg kan følge jer begge, og forstår godt det "ubeskrivelige" - det er sådan jeg selv har det  Jeg vil SÅ gerne arbejde i vuggestue og nu er der endelig et jobopslag fra en vuggestue. Jeg kan mærke hvor meget jeg brænder for den aldersgruppe, men har de sidste gange når jeg har søgt fået afslag fordi jeg ikke har haft nok erfaring derfra.. så håber virkelig jeg kan brænde igennem med denne ansøgning, for det er LIGE mig. Den tillid, de daglige gætterier ud fra kropssprog, mimik og lyde at jeg skal forsøge at læse barnet ud fra når sproget ikke er færdigudviklet, til alle de forskellige lege og oplevelser der er med de små poder, de små ansigter og deres behov for knus og kram og deres undersøgende og nysgerrige natur - kan bare mærke det er der jeg trives...  og ikke mindst forældresamarbejdet, der er så uhyre vigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.