Når børnene skal skifte institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

862 visninger
1 svar
0 synes godt om
13. februar 2013

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg har to børn, en på 4½ og en på 3. Jeg vil gå fra min mand og går nu med mange mange overvejelser og tanker.

Vi bor på landet, og hvis/når jeg går fra ham vil jeg flytte til den by jeg arbejder (20 km væk) - hvor han i øvrigt også arbejder. Min familie bor i byen og det er den by jeg selv kommer fra, så det vil være meget naturligt og trygt at flytte "hjem" igen. Desuden har jeg ikke råd til bil som alenemor så der er endnu en grund til at flytte tæt på arbejde.

Børnene går i en børnehave som de elsker, især min datter er meget glad for den. Om fredagen spørger hun hvornår hun skal derhen igen, for hun savner allerede sine venner.

Når jeg flytter skal de flytte børnehave og det har jeg så utrolig dårlig samvittighed over.

Hvordan vil de klare det? Det er jo en turbulent periode i forvejen, når mor og far går fra hinanden, de skal hele tiden savne en af os og flytte et nyt sted hen. Og så ovenikøbet skifte til en fremmed ny børnehave.

Andre som har gjort det samme? Hvordan har I gjort det?

Tænker på, at når man først har sagt man vil flytte så venter man jo ikke flere uger/måneder og der skal børnene jo gerne flytte med.

MP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Stjerneskud

Jeg stod lidt i samme situaation da min eks og jeg gik fra hinanden. Her var det dog børnehaven der lukkede, så min søn var nødt til at skifte børnehave. Jeg tror det var hårdere for mig end for ham. Vi valgte en børnehave hvor han kendte en i forvejen, så det gjorde det nemmere for ham. Han var 4 år på det tidspunkt og forstod rigtig mange ting, så han forstod godt at han skulle skifte børnehave. Det han reagerede på var at mor og far ikke var sammen længere.

Jeg tror bar du må forberede dem så godt du kan på hvad der skal ske, så hjælper det lidt på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.