Vække ham/flaske/hentning af de store???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. februar 2013

birthee

Lille Alexander er efterhånden 3 uger (på fredag  - tiden går da bare stærkt)...

Nå, men idag er far startet på arbejde, og jeg skal finde ud af hvordan eftermiddagsrumlen kommer til at fungere bedst muligt, med de to store der skal hentes henholdsvis i dagpleje og børnehave... 

Skal jeg vække Alexander, så han kan få en flaske inden vi skal køre?

Skal jeg tage ham op, klæde ham på til køreturen, og satse på han sover til vi kommer hjem igen?

Skal jeg slæbe en flaske med vand med, pulver til flasken og risikoen for at det bliver presset på tid hvis han vågner og er sulten?

Er lidt i syv sind med hvad jeg skal gøre, for synes jo også det er synd at vække ham - pt. har han sovet 2 timer ca., så han ahr jo fået lidt søvn... Ved godt sp og andre ikke anbefaler man vækker ham, men synes bare ikke mine børn skal være i institution hver dag til 16-16.30, når de er vant til at blive hentet 15-15.30... og om fredagen lukker institutionen jo tidligere...

Hvad gør I, og hvordan går jeres eftermiddage ellers???

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

hekran

Hvor langt er der til børnehave/dagpleje? Hvis I skal tage bus osv, så er det jo en længere tur.

Jeg prøvede noget lignende for 1,5 år siden, da Helena var baby og drengene skulle bringes og hentes to forskellige steder. Der var mange skrigeture på den lange gåtur, men især om morgenen....

Jeg synes ikke nødvendigvis, at du bør vække ham. Er det en mulighed i stedet for at sørge for, at han er godt spist af 30 min-60 min inden I skal afsted? Så burde han måske kunne holde lidt og forhåbentlig sove. Men det er jo ekstremt individuelt, hvordan de har det. Han er jo stadig så lille, at du nok ikke skal regne med en rutine endnu.

Anmeld

13. februar 2013

marieo

kan du ikke forsøge at give ham lidt mad mens han sover ?

Anmeld

13. februar 2013

Nessie

Man kan leje en lift som er godkendt til at blive spændt fast i bilen, og sådan én har jeg bestemt at vi skal have.
Så kan man putte den lille i dén, hvis det lige passer med at man snart skal ud af døren, og så behøver man ikke vækken ham/hende for at flytte over i autostol.

Mht. til mad, så vil jeg bare tage en færdigblandet MME med. Vi har en Iiamo flaske, som lige hurtigt luner mælken, og så er maden klar på ingen tid.

Jeg ville i hvert fald så vidt muligt undgå at vække den lille

Anmeld

14. februar 2013

LR85

Her lægger jeg den lille i barnevognen hvis det er tæt på vi skal ud a døren og så går jeg bare den 1,5 km ned og hente. 

Hvis dn lille sov fx ved 12 tiden, ville jeg svøbe ind i dynen når h*n skulle sove, og så var h*n lige til at bære ud i barnevognen. 

Og jeg ville, hvis du gir flaske, bare lave en flaske ved stuetemperatur og tage med. 

Hvis du ammer, ville jeg prøve a amme mens baby sov. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.