Lån i banken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. februar 2013

Anonym trådstarter

Hvis man tager et lån til andelsbolig på 650,000kr hvad er så realistisk at betale om måneden på lånet ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kommer MEGET an på hvad bank man har, hvor stor ens formue er ellers, og hvor lang tid man ønsker lånet skal løbe

bankerne har forskellige holdninger mht. hvor længe de vil lade lån løbe og hvor meget de mener man skal have tilbage efter at have betalt afdraget og så er der jo også stor forskel på renterne og oprettelsesudgifterne bankerne imellem

ville nok kontakte banken og høre ad...

Anmeld

13. februar 2013

henh01

tror I skal betale en 5-6000 kr om mdr - Da jeg havde andel betalte vi vidst nok 5600 kr for andelen (600000 kr)

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

tror I skal betale en 5-6000 kr om mdr - Da jeg havde andel betalte vi vidst nok 5600 kr for andelen (600000 kr)

Det er mange penge som vores situation ser ud nu. 2500 er det måske muligt i bank Nordik ? 

Anmeld

13. februar 2013

karisima

Jeg lånte for 4 år 650.000 kr til en andelslejlighed og jeg betaler af på gælden. Betaler pt månedligt ca 3400,- men renten er også meget lav ligenu

Anmeld

13. februar 2013

Enirt

Anonym skriver:

Hvis man tager et lån til andelsbolig på 650,000kr hvad er så realistisk at betale om måneden på lånet ? 

Det kommer jo an på hvilket lån man har og hvilken bank.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan huske hvilket slags lån vi har.

Men vi købte en lejlighed i 2011 og på den betaler vi 2592 kr til vores totalkredit lån i renter uden afdrag om måneden og 5600 som både er afdrag og renter til vores boligkredit i banken.

Så om måneden afdrager vi 8192

Det er typisk sådan at man låner 80% af beløbet hos et realkreditinstitut og de sidste 20% af banken.

Det er vist også lige det jeg ved eller har jeg heller ikke så meget styr på det

Anmeld

13. februar 2013

henh01

Anonym skriver:

Det er mange penge som vores situation ser ud nu. 2500 er det måske muligt i bank Nordik ? 

Jeg tænker at hvis I "kun" har råd til at betale 2500 kr om mdr til lånet så ville jeg vente med at købe. Der kommer hurtigt uforudsete udgifter i andelsboliger, rentestigninger (man kan ikke få fastforrentet andelslån), huslejestigning osv og det skal der også være luft til.

Egentlig ville jeg aldrig anbefale nogen at købe andelsbolig da det er så usikkert rent økonomisk.

Anmeld

13. februar 2013

henh01

Enirt skriver:

Det kommer jo an på hvilket lån man har og hvilken bank.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan huske hvilket slags lån vi har.

Men vi købte en lejlighed i 2011 og på den betaler vi 2592 kr til vores totalkredit lån i renter uden afdrag om måneden og 5600 som både er afdrag og renter til vores boligkredit i banken.

Så om måneden afdrager vi 8192

Det er typisk sådan at man låner 80% af beløbet hos et realkreditinstitut og de sidste 20% af banken.

Det er vist også lige det jeg ved eller har jeg heller ikke så meget styr på det

Ja til huslån - sådan fungerer andelsboliglån desværre ikke. Der låner man det hele et sted til en variabel rente.

Anmeld

13. februar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Afdraget vil ligge et sted melle 3400-6700 kr om månede,alt efter løbetid,og hvilken rente i kan opnå. 

Anmeld

13. februar 2013

modesty

henh01 skriver:

Ja til huslån - sådan fungerer andelsboliglån desværre ikke. Der låner man det hele et sted til en variabel rente.

Man kan godt få fast rente på andelslån, bl.a. i Merkur bank. Men mange steder kan man ikke - dog kan man typisk fastlåse den i 10 år af gangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.