"Knapt 10 måneder, sover meget dårligt både nat og dag.-"
Hej Lisbeth
Vi har før fået gode råd af dig og nu prøver vi lige igen 
Vores søn på knap 10 måneder sover så uroligt om dagen og om natten, han vil overhoved ikke sove i hans egen seng og ender imellem mig og hans far og så sover vi rigtig dårligt.
Det har stået på nu i ja jeg ved ikke hvor længe og vi er i søvn underskud efterhånden og bider af hinanden herhjemme pga det.
Vores søn har hans seng inde ved os og det har han altid haft, jeg er begyndt at putte ham i hans egen seng og det tar ca 1 time, ingen skrig eller skrål med ind og putte ham en masse gange da han rejser sig op og rusker trammer
Så når han endelig sover så er det ca 1 time og så vågner han ulykkelig og græder hysterisk og finder først ro når han så bliver puttet i vores seng.
Han har brug for meget tryghed og kan ikke sove selv så min mand og jeg er på skift tvangsindlagt i soveværelset om aftenen for at være hos ham og om dagen sover jeg med ham, og barnevognen vil han slet ikke, der sover han maks 1/2 time og vågner grædende.
Om natten vågner han gerne 4-5 gange og vender og drejer sig og river mig eller far i håret, piller os i øret og lign og kl halv 5-5 er han oppe til trods for at han nægter at blive puttet om aftenen selvom han er træt og først gir op kl 21.
Om dagen sover han 2x halvanden time.
Vi har været ved ørelæge og der var intet og vi har fast putte ritual hver aften, samme sang, samme rutine.
Han er amme barn og bliver ammet 3-4 gange i døgnet men det er begrænset hvad han får af mælk for det er snart slut.
Det blev vist lidt rodet og langt håber det kan finde rundt i det og måske hjælpe
Hilsen en meget træt far og mor
Lisbeths svar
Hej Trætte forældre!
Deter vist søvntema for tiden, for mange beretter om manglende søvn og grædende børn,
Deter hårdt, og det er det også hjemme hos jer, og deter begyndt at slide på Parforholdet, det må og skal vendes.
I har en lille dreng som fortæller jer noget med sin gråd. han e rikke hysterisk ,udspekuleret eller presser jer rundt i mangen, deter hans hjerne slet slet ikke klar til.
jeg får et indtryk af en lille dreng, som har brug for at få en masse kropskontakt, og nærhed, for med sin gråd giver han udtryk for han mangler noget.
I kan ikke vide hvad det er ,I gør en masse, læser jeg for at give ham alt det, han har brug for, og alligvel er det ikke lige det, han har brug for. det giver frustration og deter forståeligt.
Jeg vil anbefale I den næste uge, skrotter alle putteritualer og dagsrutiner.aflyser uvigtige sammenkomster og bare er.
. Efter hvert måltid lad ham lege lidt på gulvet et kvarters tid, derefter op i slynge, eller bæresele.Gå rundt med ham, ikke overdreven megen snak, lav det I nu kan med ham hængende. Når han falder i søvn sæt jer i seng eller sofa med ham stadig hængende.I kan aslappe af samtidigt.
Når han vågner, uanset efter hvor lang tids søvn, er det samme rytme.dagen igennem. Hæng jer ikke i klokken. Blir den 21 eller 22 i denne uge så er det o.k.I to kan sagtens hygge og snakke med ham hængende.
Mit bud er, at når han har fået så meget krops-og nærkontakt i en uges tid, kan i begynde at putte ham igen ved den tid I gjorde før, måske lidt senere
Efter en uge kan i trappe lidt ud af al bæreriet, men stadig meget kropskontakt. I er hans forældre, Ii mærker hvornår han har fået for lidt.Derfor hellere For meget kropskontakt end for lidt.
Håber dette kan inspirere. Har i brug for opskriften til at bære ham i et klæde på ryggen, som jeg så i Uganda, kan I skrive igen. Den metode er skånsom for ryggen,da vægten af ham fordeles på begge hofter og ben.I får begge arme fri og kan lave alt samtidigt.
Er mit svar uklart, så skriiv endelig igen.held og lykke med ham
Varme hilsner
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk