How to do ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
4 svar
2 synes godt om
13. februar 2013

Alexander&Lærke

Sagen er den at Lærke på 1,5 år var syg de meste af sidste uge med feber, hoste og slatten sådan influenza agtigt.

Hun havde det godt onsdag og var feberfri hvor jeg tænkte at hun skulle være med til fastelavn i legasteni med dp mor. Dagen var gået fint.

Så var hun afted torsdag hjemme ved dp. Men havde pyllerede og grædt meget det meste af dagen, men sov ca 3 timer til middag. Tænkte at så var hun nok alligevel ikke rigtig frisk og lod hende blive passet af farmor fredag hvor hun havde haft det rigtigt godt, træt men glad og tilfreds. Weekenden er også gået godt bortset fra hun er blevet rigtig farsyg vil hænge på hans arm hele tiden.... 

Men så her mandag og tirsdag har hun væreT ved dp moren igen og hun fortælle at hun ved ikke havd hun vil, græder og pyllere og sover ikke mere end en time til middag, hun syntes hun indimellem tager sig til maven og lidt til ørenen.  Så har begge dage tænkt at hun skulle det nok blive det samme billedet om eftermiddagen, men det mystiske er at der bare ikke er noget som helt herhjemme, altså hun er farsyg men hun hverken tager til maven elle ørenen og hun har sover fra 19.20-5.50. Hun har ingen feber og spiser godt og er glad.  Hun har stadig en del snot og lidt hoste

Har overvejet lægen, syntes bare det er svært når jeg ikke har set nogle af tegnene.  Og når hun ikke har feber og sover godt om natten så ved jeg ikke hvor meget det alligevel kan gøre. 

Hun har ellers altid været glad og tilfreds hos sin dp mor og det er først efter det her sygdom at hun er blevet sådan, det er også kun 2 gang hun er syg siden hun blev født hun er 7-9-13 aldrig syg.

Hvad tænker i? Og hvad bør jeg gøre? jeg kan jo heller ikke holde hende hjemme hele tiden så har jeg ikke  mit job så  længe. jeg ved ærlig talt ikke havd jeg lige skal gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

tribk

Hej,

Det lyder præcis som min søn her i januar. Efter en lang juleferie, skulle han først i gæstedp, og derefter var der den ene sygedag efter den anden. Bortset fra at det ikke var "rigtig" sygdom, men øjenbetændelse, infektion i et sår, så var dp syg, så var der mistanke om skoldkopper osv. osv. Så de første par uger af januar var han mere hjemme, end han var afsted og da alt det her var ovre var han også bare så pylret og ked af at blive afleveret. Og det har han ALDRIG været, og han er 17 mdr. Efter en uges tid hvor han havde været afsted hver dag, gik det over. Jeg konkluderede så, at han havde været påvirket af alt det rod i rutinen, og at han hyggede sig lidt for godt derhjemme ;-) For det havde skam været hyggeligt med alle hans hjemmedage, da han jo ikke havde været dårlig.

Så mit bud er, at hun reagerer på rod i den faste hverdag. Kunne det være det?

Anmeld

13. februar 2013

Alexander&Lærke

tribk skriver:

Hej,

Det lyder præcis som min søn her i januar. Efter en lang juleferie, skulle han først i gæstedp, og derefter var der den ene sygedag efter den anden. Bortset fra at det ikke var "rigtig" sygdom, men øjenbetændelse, infektion i et sår, så var dp syg, så var der mistanke om skoldkopper osv. osv. Så de første par uger af januar var han mere hjemme, end han var afsted og da alt det her var ovre var han også bare så pylret og ked af at blive afleveret. Og det har han ALDRIG været, og han er 17 mdr. Efter en uges tid hvor han havde været afsted hver dag, gik det over. Jeg konkluderede så, at han havde været påvirket af alt det rod i rutinen, og at han hyggede sig lidt for godt derhjemme ;-) For det havde skam været hyggeligt med alle hans hjemmedage, da han jo ikke havde været dårlig.

Så mit bud er, at hun reagerer på rod i den faste hverdag. Kunne det være det?

Ja det sagtens været at det er det. Det kunne man jo håbe på at det er.... for det er jo mærkeligt at vi ikke mærker noget særligt på hende herhjemme.  

Og selvfølgelig er det mest hyggeligt at være alene hjemme med mor, far eller farmor. Til dagligt kæmper hun med om opmærksomheden sammen med storebror men i sidste uge var hun jo alene med os, så muligheden er der helt klart. Dp mor har også lige fået 2 nye en i dec og en i jan så på 1 år som kræver lidt fra hendes side. Og Lærke har elles været alene lille siden hun startede i Juni. Så måske også sådan noget påvirker hende....

Anmeld

13. februar 2013

tribk

Alexander&Lærke skriver:

Ja det sagtens været at det er det. Det kunne man jo håbe på at det er.... for det er jo mærkeligt at vi ikke mærker noget særligt på hende herhjemme.  

Og selvfølgelig er det mest hyggeligt at være alene hjemme med mor, far eller farmor. Til dagligt kæmper hun med om opmærksomheden sammen med storebror men i sidste uge var hun jo alene med os, så muligheden er der helt klart. Dp mor har også lige fået 2 nye en i dec og en i jan så på 1 år som kræver lidt fra hendes side. Og Lærke har elles været alene lille siden hun startede i Juni. Så måske også sådan noget påvirker hende....

Jamen jeg tror sagtens det kan være det. Og det ville da være pudsigt hvis hun er syg i dp og på magisk vis rask når hun kommer hjem, flere dage i træk. Det med at hun tager sig til maven i dp, kan være fordi det er der hun føler det. Hvis du forstår? Altså hun kan jo ikke forklare hvad der trykker hende, og det er heller ikke sikkert hun selv forstår det, og så mærker hun det i maven. Jeg synes det lyder sandsynligt. Specielt når hun pludselig skal være stor pige i dp...Jeg tror bare i skal holde en stabil hverdag, med godt med krammere :-) Og lad hende bare være far-syg. Hvis hun har brug for sin far som sin klippe, så skal hun da ha lov til det :-)

Anmeld

13. februar 2013

Alexander&Lærke

tribk skriver:

Jamen jeg tror sagtens det kan være det. Og det ville da være pudsigt hvis hun er syg i dp og på magisk vis rask når hun kommer hjem, flere dage i træk. Det med at hun tager sig til maven i dp, kan være fordi det er der hun føler det. Hvis du forstår? Altså hun kan jo ikke forklare hvad der trykker hende, og det er heller ikke sikkert hun selv forstår det, og så mærker hun det i maven. Jeg synes det lyder sandsynligt. Specielt når hun pludselig skal være stor pige i dp...Jeg tror bare i skal holde en stabil hverdag, med godt med krammere :-) Og lad hende bare være far-syg. Hvis hun har brug for sin far som sin klippe, så skal hun da ha lov til det :-)

Super det prøver vi, der har ikke været noget der i dag og hun har sovet længere til middag end de sidste dage. så det går da fremad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.