Gravid med slem hoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.348 visninger
9 svar
1 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger!!

Jeg står i den situation at jeg er gravid og har en rigtig slem hoste..

Den startede som tør hoste søndag, så fik jeg feber igår og nu er min hoste med rigtig sejt slim, nogen gange blodtilblandet hvis jeg kan få det op og min hals føles bare som et åbent sår og jeg er så hæs at jeg knap kan snakke..

Nogen gange hoster jeg så voldsomt, at jeg har opkastfornemmelser og har svært ved at få vejret..

Jeg ville gerne høre jer om I kender til nogen slimløsende midler man må benytte som gravid?

Jeg tager strepsils, men de er jo ikke slimløsende og de virker heller ikke ret godt på smerten mere..

Jeg er anonym, da jeg endnu ikke har offentliggjort min graviditet herinde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Maja88

nope.. jeg fik udskrevet kodein dengang

Anmeld

12. februar 2013

2721

Tror jeg ville taget et smut forbi lægen allerførste, ellers burde de vide det på apoteket

Anmeld

12. februar 2013

Ciss

Hej

Jeg sled rigtig meget med hoste, sidste gang jeg var gravid (kastede op af det osv)

Jeg nærmest tiggede lægen om hjælp, men fik besked på, at siden jeg var gravid, måtte jeg bare holde ud.

Nu er det nogle år siden, så det kan jo være, der er hjælp at få nu, som ikke var der den gang, men uanset, hvis du hoste til du kaster op, og også hoster blod op, så kast dig over telefonen og få en tid ved lægen, så du får undersøgt, hvad det er!

for, at du snart er bedre!

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

nope.. jeg fik udskrevet kodein dengang

Ja det dur vidst ikke i det her tilfælde..

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Bøllemyr skriver:

Tror jeg ville taget et smut forbi lægen allerførste, ellers burde de vide det på apoteket

Ja det var også meningen, min læge har så bare ferie i denne her uge, og jeg har også en syg søn hjemme i dag.. Men jeg må lige forsøge mig med at få ringet til en anden læge i området i morgen..

Anmeld

12. februar 2013

2721

Anonym skriver:

Ja det var også meningen, min læge har så bare ferie i denne her uge, og jeg har også en syg søn hjemme i dag.. Men jeg må lige forsøge mig med at få ringet til en anden læge i området i morgen..

Ja okay, det gør det jo ikke ligefrem nemt
God bedring til jer begge

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Hej

Jeg sled rigtig meget med hoste, sidste gang jeg var gravid (kastede op af det osv)

Jeg nærmest tiggede lægen om hjælp, men fik besked på, at siden jeg var gravid, måtte jeg bare holde ud.

Nu er det nogle år siden, så det kan jo være, der er hjælp at få nu, som ikke var der den gang, men uanset, hvis du hoste til du kaster op, og også hoster blod op, så kast dig over telefonen og få en tid ved lægen, så du får undersøgt, hvad det er!

for, at du snart er bedre!

Det var det jeg frygtede, at der nok ikke rigtig er noget der er testet og undersøgt godt nok til at man vil anbefale det til gravide.. 

Jeg har heldigvis ikke kastet op(endnu), kun været meget tæt på og den ene gang jeg kunne få slimen op, kunne jeg se lidt blod med, men jeg læste mig til at det sagtens kunne være normalt med lidt rifter i slimhinderne ved en slem hoste/forkølelse..

Men ja, jeg må få ringet til en læge i morgen, min egen er selvfølgelig på ferie lige nu..

Tak skal du ha!

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Bøllemyr skriver:

Ja okay, det gør det jo ikke ligefrem nemt
God bedring til jer begge

Nej det er skide typisk at lægen er på ferie, når man står og skal bruge hende..

Tusind tak, min søn har det heldigvis fint igen, han er bare hjemme så han får en feberfri dag inden han skal tilbage i dp..

Anmeld

12. februar 2013

2721

Anonym skriver:

Nej det er skide typisk at lægen er på ferie, når man står og skal bruge hende..

Tusind tak, min søn har det heldigvis fint igen, han er bare hjemme så han får en feberfri dag inden han skal tilbage i dp..

Det jo lige det

Hvor dejligt, så håber jeg I har fået hygget lidt trods hoste og feber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.