Når man søger job, uden for sin profession

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
3 svar
2 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej med jer,

Jeg har brug for lidt råd og inspiration. Jeg står og skal sende en ansøgning vedr. et job, som jeg altid har været interesseret i, men som er uden for min profession. Dog har jeg erfaring med det, da jeg bl.a. har været i et projekt engang.

For at komme til sagens kerne  Hvad skal min ansøgning indeholde? Hvis jeg nu skulle opdele den i tre eller fire små afsnit, hvad skulle hvert afsnit indeholde, ellhvorfanad skal jeg opbygge den? 

Hvad ville I selv skrive? Det er lææææænge siden jeg har skrevet en "almindelig/generel" ansøgning,  og dengang handlede det om studiejob og lign. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Masig

Anonym skriver:

Hej med jer,

Jeg har brug for lidt råd og inspiration. Jeg står og skal sende en ansøgning vedr. et job, som jeg altid har været interesseret i, men som er uden for min profession. Dog har jeg erfaring med det, da jeg bl.a. har været i et projekt engang.

For at komme til sagens kerne  Hvad skal min ansøgning indeholde? Hvis jeg nu skulle opdele den i tre eller fire små afsnit, hvad skulle hvert afsnit indeholde, ellhvorfanad skal jeg opbygge den? 

Hvad ville I selv skrive? Det er lææææænge siden jeg har skrevet en "almindelig/generel" ansøgning,  og dengang handlede det om studiejob og lign. 

Din motivation for at søge jobbet, hvorfor søger du netop dét job. 

Din baggrund, uddannelse og erfaring. 

Hvad du kan tilbyde dem. 

Det er vist sådan i store træk det en ansøgning skal indeholde, og især hvis det er uden for dit felt er det sidstnævnte nok det vigtigste. De skal jo vide hvorfor det er bedre at ansætte dig fremfor en inden for området 

Anmeld

12. februar 2013

Mettefpigen

Lige nøjagtig som masig skriver :-) og pas på med at gøre den ALT for lang.....

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak Masig 

Mettefpigen, jeg er helt enig og har jeg heller aldrig gjort, så stopper læsningen af ansøgning sikkert efter et pr linjer..  Sådan vil jeg have det med den slags ansøgninger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.