Eksperthjælp: 1,5 år, svær at putte efter lang tid med mellemørebetændelse og influenza.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
0 svar
0 synes godt om
12. februar 2013

Lisbeth Jess

"1,5 år, svær at putte efter lang tid med mellemørebetændelse og influenza."

Hej Lisbeth

Jeg skriver til dig fordi jeg ikke rigtig ved hvor jeg skal henvende mig med vores datter som vi bruger flere timer på at putte om aften (1½-3timer)

Hun har siden slutningen af november døjet rigtig meget med røde øre, mellemørebetændelse og influenza. Før alt dette var hun super let at putte hun kunne lægges og vi kunne gå ud uden vi høre mere til hende.
Men så var det hun blev syg og de dumme øre kom og siden har vi ikke kunne putte hende hun græder lige så snart hun se vi går ind i værelset for at putte hende.
vi læser altid en godnat historie sammen med storbror som jeg putter før hende så jeg kan koncentere mig om at få hende til at sove.

Hun kan også godt finde ro og ligge stille når vi sidder ved siden af hendes seng, men hun ligger bare og kigger på os og nulre os med sine fødder hvis hun kan nå os og det midste hun ser vi flytter os begynde hun at græde og hun stopper ikke igen før vi har nusset hende til ro.
Vi har snart prøvet alt fra at gå til og fra (der græder hun endnu mere) side hos hende. Den eneste måde der virkelig virker er at hun får lov at sove hos mig men så ligger hun helt op ad mig så jeg ingen mulighed har for at bevæge mig og når storbror så kommer i løbet af natten så sover jeg ikke mere.

Vi har fået tjekket hende øre igen selvom der ikke rigtig var noget tegn på der skulle være noget og det var der heller ikke, hendes seng er hævet så hun har hovede lidt højre oppe. hun har sin bamse, der er lys i gangen så det ikke er helt mørkt og hun kan også høre vi er inde i stuen.

Jeg begynde at bliver meget nervøs for hvordan det skal gå når jeg starter på skole igen om 2 måneder, jeg er allerede nu godt træt af at putte og der er ikke rigtig nogen af os som har den store lyst til det. I dp og her hjemme til middag er der ingen problemer det tager 2 min at putte hende og hun sover 2-3 timer.

Hun bliver puttet omkring 18.20-30 for der er hun godt træt går og gnider øjne og putter med sine bamse på tæpper og kravler op for at putte.
Så vi har ikke ment det var nødvendig at trække hendes putte tid når hun nu er rigtig træt

Det er virkelig det rene helvede at få puttet hende og når hun så græder så meget og så høj vækker hun storbror op til flere gange i løbet af aften.

Som sagt ja så ved jeg virkelig ikke hvor det er jeg skal henvende mig for at få hjælp til at tackle putningen.

Den efterhåneden meget meget trætte mor

Lisbeths svar

Kære trætte mor!
Klart duer træt og oplever dig udslidt. Du var sikkert også oppe mange gange da der var sygdom.

Jeres lille datter gemmer en smerteoplevelse i kroppen, som hun ubevidst husker, når hun nærmer sig sin seng,
Det tager tid at ændre, og det skal gerne igang så du møder frisk og fuld af energi på din skole.
I er to forældre, der kan lægge en plan.

Kan sengen flyttes,sæt en lampe op, så der er noget lys.
mens storebror får læst, kan hun med fordel masseres eller få nusset fødder .
Snak med hende og fortæl, hvor dejligt deter at hendes ører nu er fine og smerterne er væk, med en kærlig stemme. Fortæl med tilsvarende ro, at nu skal hun puttes trygt og godt i hendes seng.
Udvis kæmpestor ro og sikkerhed, deter dejligt at blive puttet, alt er godt.Tro på det også¨selvom hun græder lidt et par dage.
Når hun er lagt, kan du evt sætte noget afslappende musik på, sæt dig ved hendes seng og sig med messende stemme. alt er godt ,nu skal du sove trygt og godt og dine ører er fine, og du er rask igen..
Læg en tung kærlig hånd på hendes bryst og bliv der. indtil hun er nede i den dybe søvn. evt med en madras på gulvet et par dage.
Når og hvis hun græder kan du sigeccchhh alt er godt ,du kan sove trygt.
Deter din/jeres ro og din/jeres sikkerhed ,der skal vise hende at alt er godt. Derfor tro på det. Helvedet er væk, nu går det kun en vej, nemlig fremad. hun mærker jeres frustration og græder endnu mer.

Jeg ønsker jer rigtig meget held og lykke. Skriv gerne igne, hvis dere r flere spørgsmål.

Sender store energi knus
Lisbeth Jess
Ja du husker hvor ondt det gjorde, alligvel er dine ører fine nu og du kan trygt sove.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.