Anonym skriver:
Jamen det er bare SÅ tarveligt altså!
Man går og arbejder til mindsteløn, og så får man ikke engang det man skal have!
Jeg havde en veninde der også arbejdede der, hun var i kontakt med fagforening, men af lidt andre årsager. Noget med at hun skulle sygemeldes og sådan.... Men det skræmmer dem åbenbart ikke....
Sidst jeg gjorde opmærksom på en fejl sagde chefen til mig, at det skulle h*n nok ordne, men at jeg lige skulle være stille omkring det. Ikke noget med at sige det højt... undskyld HVAD? Så er det jo BEVIDST snyd, og jeg må ikke sige det, så andre opdager de også bliver snydt?
Ååårh. Er så gal....
- Blev du upopulær efter at have "truet" med fagforening?
Og blev du ved med at arbejde der, eller fandt du noget andet?
Hvis de ikke bliver nervøse når man truer dem med fagforening, så bliver du nød til rent faktisk at tage fat i fagforeningen! Der har været rigtig meget om det, og det er meget ulovligt! Jeg tror nok din chef skal tage det alvorligt når han står overfor en retsag og en kæmpe bøde!
Det værste er når de godt er klar over det! Men de kan jo også bare sidde og rykke rundt på det, faktisk uden man er klar over det, da man, i hvert fald der hvor jeg arbejdede, ikke kunne se det på ens lønseddel! Det var kun fordi jeg tilfældigvis var inde og snakke med chefen en dag, og så så at mine tider ikke stemte! så begyndte jeg at skrive alle tider ned, samt hvad jeg helt præcis skulle have udbetalt!
Jeg blev ved med at arbejde der, det var kun chefen og souschefen der havde mulighed for at rykke rundt på det, og de havde helt sikkert også gjort det mod de andre medarbejdere, så de ville ikke have det kom ud!
Sagde så godt nok op efter lidt tid, da jeg ikke kunne arbejde for nogle der behandlede deres medarbejdere så skidt!
Jeg bestemt ikke du skal tøve med at tage fat i fagforeningen!
Anmeld