Meget i tvivl-søger hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad bør jeg gøre-læs gerne indlæg først

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

446 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2013

Anonym trådstarter

Er ano da familien ikke skal vide noget

Vi har 2 børn hvor den første var rigtig svær at få, og nr 2 kom kort efter i 3 forsøg nu varer ikke længe før vi ønsker sidste skud på stammen.

Håber i kan hjælpe i min tvivl. Jeg gik på minipiller kort efter 2 fødsel og nåede, ud over barselsudflåd, kun at have en mens eller rettere nok en pletblødning. Har ikke haft skyggen af mens siden, pga minipillerne. Jeg har så 1runde tilbage i min pakke og er nu i tvivl om jeg skal stoppe nu eller købe en omgang mere med 3 runder i. Vi starter pb op roligt om de ca 4 mdr, men er jo så i tvivl om jeg bare burde stoppe efter runden er slut om 1 mdr og give kroppen ro til at få mens igen ellee tage 4 runder og starte uden kroppen har fundet cyklus.
I overvejelsen er at jeg ikke kan tåle kondomer, men sex kan jo foregå på flere mdr indtil, og så giver det jo også sexlivet er pift når man endelig må det forbudte

Hvad siger i, bør jeg vente og tage 4 mdr minipiller eller give kroppen 3 mdr til at finde ro og cyklus. Vi håber på en graviditet i sensommeren eller måske en ekstra julegave i form af to streger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Kom gerne med flere stemmer og ville blive glad for begrundelse

Anmeld

11. februar 2013

Chili-mor

Anonym skriver:

Er ano da familien ikke skal vide noget

Vi har 2 børn hvor den første var rigtig svær at få, og nr 2 kom kort efter i 3 forsøg nu varer ikke længe før vi ønsker sidste skud på stammen.

Håber i kan hjælpe i min tvivl. Jeg gik på minipiller kort efter 2 fødsel og nåede, ud over barselsudflåd, kun at have en mens eller rettere nok en pletblødning. Har ikke haft skyggen af mens siden, pga minipillerne. Jeg har så 1runde tilbage i min pakke og er nu i tvivl om jeg skal stoppe nu eller købe en omgang mere med 3 runder i. Vi starter pb op roligt om de ca 4 mdr, men er jo så i tvivl om jeg bare burde stoppe efter runden er slut om 1 mdr og give kroppen ro til at få mens igen ellee tage 4 runder og starte uden kroppen har fundet cyklus.
I overvejelsen er at jeg ikke kan tåle kondomer, men sex kan jo foregå på flere mdr indtil, og så giver det jo også sexlivet er pift når man endelig må det forbudte

Hvad siger i, bør jeg vente og tage 4 mdr minipiller eller give kroppen 3 mdr til at finde ro og cyklus. Vi håber på en graviditet i sensommeren eller måske en ekstra julegave i form af to streger

jeg syntes du skal stoppe og give kroppen ro til at genfinde den sin cyklus, nu har du skrevet at første gang lykkedes det ikke så hurtigt og anden gang kom der gevinst på 3. forsøg..

Og eftersom du håber eller ønsker graviditet indenfor sensommer /jul, så ville jeg ikke vente...

Kroppen skal jo lige være sig selv igen, og hvem ved om i måske igen er uheldige og skal arbejde mere for sagen..

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Chili-mor skriver:

jeg syntes du skal stoppe og give kroppen ro til at genfinde den sin cyklus, nu har du skrevet at første gang lykkedes det ikke så hurtigt og anden gang kom der gevinst på 3. forsøg..

Og eftersom du håber eller ønsker graviditet indenfor sensommer /jul, så ville jeg ikke vente...

Kroppen skal jo lige være sig selv igen, og hvem ved om i måske igen er uheldige og skal arbejde mere for sagen..

Tak for dit besyv, er også den jeg hælder mest til, og giver også anæedning til at være kreative, og man har lysten når pb kommer, så det ikke kun er pb det hele handler om vi håber på et sommerbarn, da der i vores store familie, kun er en fødselsdag om sommeren ud af ca 20-25 pers

Har ikke været på minipiller før, så aner ikke hvad man kan forvente eller hvor lang tid der kan gå før det er ude af kroppen. Ville ikke vælge minipiller igen og glæder mig (underligt nok) til at få min mens og cyklus tilbage, håber dog den så bliver mere normal da den er 1.5 gang så lang som normalt

Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.