hvornår og hvordan kommer man af med bleen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
9 svar
2 synes godt om
10. februar 2013

dollygirl

Hej i dejlige damer

min søn er 2 år og jeg vil gerne forberede mig lidt inden jeg skal igang med det stor arbejde, hvor man skal af med bleen.

Jeg vil gerne være forberedt allerede fra nu af

Hvornår skal man begynde på at få bleen væk?

og hvilke gode råd har I til mig ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

Pige2009

dollygirl skriver:

Hej i dejlige damer

min søn er 2 år og jeg vil gerne forberede mig lidt inden jeg skal igang med det stor arbejde, hvor man skal af med bleen.

Synes ikke, man skal begynde før barnet selv siger til, for som oftest er de ikke parat før

Anmeld

10. februar 2013

Lullaby

Man kan som sådan ikke forberede sig. Nu det der med at smide bleen er lidt af et spm om hvornår barnet er klar. Feks min store datter smed den først om dagen da hun var kommet i bh og om natten da hun var 7, Yazmin smed den allerede inden hun var kommet i bh også om natten. Du kan selvfølgelig afgøre med dig selv, hvordan du vil opmuntre dit barn, feks ved belønning, klistermærker eller andet. Ellers må du se tiden an

Anmeld

10. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kan købe en potte og spørge dit barn om det har lyst til at bruge den. Hvis der ikke er nogen interesse, så lader du den bare stå fremme ud på badeværelset og venter til dit barn selv siger at han/hun vil bruge den. 

Sådan gjorde min ven med sin datter. Hun er nu 2,5år og helt befri

Anmeld

10. februar 2013

dollygirl

Baagøe skriver:

Synes ikke, man skal begynde før barnet selv siger til, for som oftest er de ikke parat før

hvordan kan man mærke at de ikk vil mere ?

Anmeld

10. februar 2013

modesty

Hej i dejlige damer

Jeg er meget uenig i den gængse opfattelse at man skal vente til barnet er "klar". Det er en idé der har sneget sig ind i vores kultur i takt med at bleer er blevet en industri man kan tjene penge på. 

Man kan lære børn at blive blefri på samme måde som man kan lære dem at gå op af trapper og læse o.s.v.

Jeg har en veninde hvis dreng ikke har brugt ble siden han var 3 mdr. Og en anden veninde som holder sin datter ind over toilettet hver gang hun skifter ble, hvor datteren så tisser (og skider, hvis hun skal). Vores børn har fin kontrol over deres vandladning og afføring fra de er meget små.

I størstedelen af verden bruger børn ikke ble - det er et vestligt fænomen.

Min dreng er lige begyndt at synes det er enormt spændende at kigge på sin tissemand når han tisser og han synes også at det er meget spændende at se os forældre tisse (han er 16 mdr.). Så jeg regner med at gå i gang snart.

Det er selvfølgelig afgørende at der ikke bliver presset og stresset og at det bliver gjort til en afslappet og hyggelig ting - men det er vel en selvfølge.

Anmeld

10. februar 2013

Monski

Jeg ville nok prøve at sætte ham på toilet/potte f.eks inden han skal sove eller når han er stået op, og gøre noget hyggeligt ud af det
Da jeg tog bleen af Anthon var det egentlig ret spontant, det var sommer og vi havde en uge tilbage af ferien, så eg tænkte bare nu prøver jeg .. Og vupti fra den ene dag til den anden stoppede han.
Om dagen da han var 2,8 år og om natten den måned han blev 3
Tilgengæld brugte jeg selv ble om natten til jeg var omkring 7 tror jeg.

Anmeld

10. februar 2013

B&J

siden daniel var 1½år begynde han at ville på wc ved dagpleje fordi det var sjovt så vi købte et sæde til wcet og han fortæller selv når han vil han er dog snart 3 og har ikke smit bleen og vi presser ham ikke før han er 100% klar

Anmeld

14. februar 2013

Pige2009

dollygirl skriver:

hvordan kan man mærke at de ikk vil mere ?

Laura sagde direkte, at nu ville hun ikke længere have ble på 

Anmeld

14. februar 2013

L&V

modesty skriver:

Jeg er meget uenig i den gængse opfattelse at man skal vente til barnet er "klar". Det er en idé der har sneget sig ind i vores kultur i takt med at bleer er blevet en industri man kan tjene penge på. 

Man kan lære børn at blive blefri på samme måde som man kan lære dem at gå op af trapper og læse o.s.v.

Jeg har en veninde hvis dreng ikke har brugt ble siden han var 3 mdr. Og en anden veninde som holder sin datter ind over toilettet hver gang hun skifter ble, hvor datteren så tisser (og skider, hvis hun skal). Vores børn har fin kontrol over deres vandladning og afføring fra de er meget små.

I størstedelen af verden bruger børn ikke ble - det er et vestligt fænomen.

Min dreng er lige begyndt at synes det er enormt spændende at kigge på sin tissemand når han tisser og han synes også at det er meget spændende at se os forældre tisse (han er 16 mdr.). Så jeg regner med at gå i gang snart.

Det er selvfølgelig afgørende at der ikke bliver presset og stresset og at det bliver gjort til en afslappet og hyggelig ting - men det er vel en selvfølge.

Enig, det er os mange forældres undskyldning for ikke at ta kampen.. Før i tiden kom man ikke i børnehave før man var ble fri og tror ikke børnene var mere "klar" den gang end nu.

Ts. ta en beslutning om at det er slut og find så en måde i sammen kan syntes det er sjovt.. Start i det små og ros og lad være med at skælde ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.