En hel ny verden:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.064 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2013

Bølle's moar<3

Hej babyer..

Min kæreste og jeg flytter fra hinanden - men jeg er i tvivl om jeg så bliver enlig mor eller hvordan det hænger sammen..

Jeg flytter fra København og til Jylland, meningen er så at han kommer "hjem" i weekenderne - og arbejder i København til hverdag.

Kan jeg søge boligtilskud?

skal jeg søge noget fra faren? Vi kommer ikke til at have samme adresse)

håber der er en venlig sjæl der vil svare på mine spørgsmål

Knus Bølle's moar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

LMA

Bølle's moar<3 skriver:

Hej babyer..

Min kæreste og jeg flytter fra hinanden - men jeg er i tvivl om jeg så bliver enlig mor eller hvordan det hænger sammen..

Jeg flytter fra København og til Jylland, meningen er så at han kommer "hjem" i weekenderne - og arbejder i København til hverdag.

Knus Bølle's moar

Hej.

Det vil jeg bestemt mene, at du kan  I er jo gået fra hinanden og har hver jeres adresse, så selvfølgelig er du enlig 

Din ekskæreste har jo bare samvær med jeres fælles barn i weekenden. Og det er jo et kompromis i er kommet til enighed om (går jeg ud fra) uden indblanding af retten (ordet for det er lige forsvundet fuldstændigt) 

Anmeld

10. februar 2013

sandramor

Altså du kan selvfølgelig søge bolig sikring hvis det kun er dig der bor på adressen.....
Om du skal søge noget fra faderen er vel lidt op til dig.... Det er ikke noget du SKAL... Det er noget du KAN..... :-)

Og ja det ordinære og ekstra børnetilskud skal du jo ikke søge hvis i egentlig stadig er sammen og lever sammen i weekenderne :-)

Anmeld

10. februar 2013

Bølle's moar<3

LMA skriver:

Hej.

Det vil jeg bestemt mene, at du kan  I er jo gået fra hinanden og har hver jeres adresse, så selvfølgelig er du enlig 

Din ekskæreste har jo bare samvær med jeres fælles barn i weekenden. Og det er jo et kompromis i er kommet til enighed om (går jeg ud fra) uden indblanding af retten (ordet for det er lige forsvundet fuldstændigt) 

okay, super Tusinde tak for svaret..

Hvornår skal jeg henvende mig til den nye kommune, satser på at få en lejlighed i næste uge med indflytning den 1 marts

Anmeld

10. februar 2013

Bølle's moar<3

sandramor skriver:

Altså du kan selvfølgelig søge bolig sikring hvis det kun er dig der bor på adressen.....
Om du skal søge noget fra faderen er vel lidt op til dig.... Det er ikke noget du SKAL... Det er noget du KAN..... :-)

Og ja det ordinære og ekstra børnetilskud skal du jo ikke søge hvis i egentlig stadig er sammen og lever sammen i weekenderne :-)

Okay , men kan jeg også få boligsikring når jeg har min datter på min adresse??

Sidst jeg fik boligsikring er 8 år siden, så har totalt glemt hvordan det er reglerne er når man bor alene

Anmeld

10. februar 2013

tarkoflen

Altså det kommer jo an på om l er gået fra hinanden, eller l flytter fra hinanden i hverdagene fordi du gerne vil hjem til familie eller flytter på grund af job?

Hvis l ikke er gået fra hinanden, så vil jeg tro, at det er socialt bedrageri, at søge diverse tilskud... For så det er jo jeres valg, at l ikke skal bo sammen, af den ene eller den anden grund og ja l skal have to adresser...

Jeg kan ikke helt læse ud af din tekst om l stadig er kærester eller om l ikke er! Men når du skriver, at han kommer hjem i weekenderne, så går jeg ud fra, at l stadig er kærester!

Du skal i hvert fald passe rigtig meget på, at du ikke kommer ud i en gråzone!

Anmeld

10. februar 2013

Maise86

Bølle's moar<3 skriver:

Hej babyer..

Knus Bølle's moar

Boligstøtte er ikke afhængig af om du er enlig eller ej. Det afhænger af boligens størrelse/værelser/pris osv og så af husstands indkomst

Er dig og din kæreste gået fra hinanden eller skal i bare bo hver for sig af andre årsager?

Anmeld

10. februar 2013

Bølle's moar<3

tarkoflen skriver:

Altså det kommer jo an på om l er gået fra hinanden, eller l flytter fra hinanden i hverdagene fordi du gerne vil hjem til familie eller flytter på grund af job?

Hvis l ikke er gået fra hinanden, så vil jeg tro, at det er socialt bedrageri, at søge diverse tilskud... For så det er jo jeres valg, at l ikke skal bo sammen, af den ene eller den anden grund og ja l skal have to adresser...

Jeg kan ikke helt læse ud af din tekst om l stadig er kærester eller om l ikke er! Men når du skriver, at han kommer hjem i weekenderne, så går jeg ud fra, at l stadig er kærester!

Du skal i hvert fald passe rigtig meget på, at du ikke kommer ud i en gråzone!

grunden til at jeg flytter med vores datter er at vi ikke fungere sammen - vil tro at vi skændes 6 ud af 7 dage!

Mine veninder og familie er alle i Jylland, så nu vil jeg rigtig gerne hjem igen

Jeg tror ikke at vi skal være kærester længere, synes bare det er svært et eller andet sted at sige far el til knap 7 års forhold Men set ville uden tvivl være set bedste for os alle!!

Anmeld

10. februar 2013

Bølle's moar<3

Maise86 skriver:

Boligstøtte er ikke afhængig af om du er enlig eller ej. Det afhænger af boligens størrelse/værelser/pris osv og så af husstands indkomst

Er dig og din kæreste gået fra hinanden eller skal i bare bo hver for sig af andre årsager?

Prøv at se mit svar til tarkoflen

Jeg tror ikke vi skal være kærester længere..

Anmeld

10. februar 2013

Carina:-)

Bølle's moar<3 skriver:

Prøv at se mit svar til tarkoflen

Jeg tror ikke vi skal være kærester længere..

Men er han fast hos jer i weekenden,så er der risiko for at kommunen vil betragte jer som kærester.

Så vidt jeg ved,må man ikke have samværd sådan som du beskriver det.

Men kontakt kommunen,og vær åben om hvad I planlægger,så er jeg sikker på du nok skal blive guidet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.