Ny i ønsket om graviditet og hormonbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er ny her på forummet, også i alt det med ønsket om graviditet osv. Min kæreste og jeg har prøvet i et par måneder, men har været uden p-piller i over 1 år. I løbet af det sidste år har mine menstruationer været virkelig uregelmæssige, hvilket resulterede i lægebesøg, henvisning til gyn osv.  Her fandt vi ud af at jeg har pco, og hormon behandling kom med det samme på tale. Har været igennem min første gang hormoner og æl sprøjte, efter kun 2 måneder i graviditets ønsket tegn. Dette har vi begge fundet meget drastisk og overvældende. Derfor har vi besluttet at stoppe i behandling et halv års tid og prøve selv. 

Mit spørgsmål er så, er der nogen med pco der er blevet gravide på egen hånd,, som har nogle gode råd at dele ud af.

Til jer som er i fertilitets behandling, hvor længe prøvede i selv inden i fik hjælp, og hvordan føltes beslutningen om at skulle have hjælp. 

Især det med at det hele bliver så planlagt med sex, æl osv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Jeg er ny her på forummet, også i alt det med ønsket om graviditet osv. Min kæreste og jeg har prøvet i et par måneder, men har været uden p-piller i over 1 år. I løbet af det sidste år har mine menstruationer været virkelig uregelmæssige, hvilket resulterede i lægebesøg, henvisning til gyn osv.  Her fandt vi ud af at jeg har pco, og hormon behandling kom med det samme på tale. Har været igennem min første gang hormoner og æl sprøjte, efter kun 2 måneder i graviditets ønsket tegn. Dette har vi begge fundet meget drastisk og overvældende. Derfor har vi besluttet at stoppe i behandling et halv års tid og prøve selv. 

Mit spørgsmål er så, er der nogen med pco der er blevet gravide på egen hånd,, som har nogle gode råd at dele ud af.

Til jer som er i fertilitets behandling, hvor længe prøvede i selv inden i fik hjælp, og hvordan føltes beslutningen om at skulle have hjælp. 

Jeg blev gravid på let hormon stimulation dvs. Pergotime.. Vi mistede dog i uge 7+ jeg er nu gravid igen med hormoner et godt råd er at prøve akupunktur, det har ihvertfald gjort alt for os, jeg har ingen pco mere ulempen er self. Af akupunktur er ekstremt dyrt..

Må jeg spørge om du er overvægtig?

Ihvertfald skal du have held og lykke her fra

Anmeld

10. februar 2013

(august)

Jeg kan ikke tale med om pco, men er helt enig akupunktur er vejen frem. Vi blev gravide med ICSI og akupunktur.

Anmeld

10. februar 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Min veninde (herinde hedder hun Simone_jacobsen) blev naturligt gravid efter 6 måneder og hun har pco - jeg tror du er mere end velkommen til at skrive til hende

Jeg selv har været i behandling.. Vi havde forsøgt selv et år uden held og derefter fik vi henvisning til behandling.. Det viste sig at mandens svømmere var i underskud og vi startede i insemination..

2 mislykkedes forsøg desværre .. 3. forsøg nåede vi ikke (kun hormoner og æl sprøjte) - da gynækologen skulle på ferie - og vupti jeg blev sku gravid!!

Planlagt sex - ja det sker, men da vi trådte i behandling vendte det ligesom - fordi man kunne nyde sex uden at tænke i baby - og tænkte at det der med at få børn - det har vi folk til .. Men det kan næsten ikke undgås med planlagt sex - slet ikke hvis ønsket om barn er mega højt..

Tanken om at skulle i behandling var mega skræmmende - men tanken om at være barnløs var meget mere skræmmende, derfor tog vi det hele i stiv arm! Men vi havde også prøvet i over 12 måneder uden held..

Du er meget velkommen til at skrive privat til mig hvis det er

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Pcoramt: Jeg tangerer til let overvægtig, men er godt igang med at tabe mig. Har fået pergotime i denne cyklus, og det gav et modent æg, med efterfølgende æl sprøjte. 

Kan mærke at vi finder det med planlagt sex efter et Skema meget ucharmerende og kunstigt. 

Anmeld

11. februar 2013

tarkoflen

Vi prøvede faktisk slet ikke selv! Jeg har endometriose, og fik besked på, at når vi ville have børn, så skulle vi starte i behandling.

Jeg blev nedreguleret (kunstig overgangsalder) i februar 2011 og min mens kom ikke selv igang igen efter det, så i princippet prøvede vi vel det, men chancen var der jo stort set ikke. Så jeg fik sat skub i min mens i december 2011 og vi startede i behandling i januar 2012.

Ja det er overvældende og det var da også sådan lidt, ok så går vi i gang, men sådan var det jo bare... Jeg ville da gerne, at vi kunne have prøvet lidt selv, fordi det jo selvfølgelig bliver lidt skemalagt det hele, men nu hvor jeg er gravid, er jeg fuldstændig ligeglad med, hvordan det er sket, for det er vores lille ønskebarn, der ligger og møffer rundt derinde

Jeg vil så også sige, at vi er kommet meget tættere på hinanden i det her forløb, og jeg håber vi er godt rustet til at blive forældre, fordi vi har været igennem, hvad vi har!

Held og lykke med det, ligegyldigt hvordan l får jeres ønskebaby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.