Eksperthjælp: 8 måneder, har meget ondt for tænder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.048 visninger
0 svar
0 synes godt om
9. februar 2013

Lisbeth Jess

"8 måneder, har meget ondt for tænder."

Hej Lisbeth., jeg har en dreng på knap 8 måneder og hans tænder vokser som ukrudt lige i øjeblikket, der er 5 på vej i over munden og to i under og han skriger om natten og sover max en 4-5 timer forskudt på en hel nat og han er meget pyldret i dag timerne har prøvet at gi ham en kold bide ring men den er han ikke interesseret i og har også prøvet at gi ham de dråber man kan købe i Matas til ømme gummer men intet af det ser ud til at virke, er der noget jeg kan gøre eller give ham for at han kan få en nogen Lunde smerte fri natte søvn?? Mvh en meget træt mor

Lisbeths svar

Hej trætte mor.
Det kan være og hos dig er det en hård tid, hvor tænderne myldrer frem.
Det gør ondt på de små, vi kan tænke på ,hvordan vi har det, når en tand smerter.
Du gør alt det, der kan gøres, læser jeg. Om dråberne fra matas og apoteket er det samme, er jeg usikker på.
Tag en snak på apoteket, der findes noget gel som kan smøres på ved blister, det giver smertelindring, måske kan det bruges på din søn.
At børste gummerne med en baby tandbørste kan lindre, små cirkelrunde bevægelser tager en del kløe. Han vil sikkert holde af selv at sidde med den....
Gnubbe gummerne med en tot stofble, dyppet i koldt isklumpfyldt dansk vand, kan også være en lindring.

Hvis I er to forældre, kan I dele natten eller tage hver 2 nat.så i ikke begge to er helt udmattede.
Træk på netværket, bedsteforældre, venner og familie, ræk ud og bed om en nattesøvn, d.v.s aflastning af vagten med den lille som græder. dre.
De små sover dårligere når de mærker forældrene er udkørte,
Held og lykke med alle tænderne og med ham.
Rigtig god week end
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.