Muffins med skummetmælkspulver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.597 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. juni 2009

LauraLW

Har en opskrift - eller dvs en liste over hvad der skal i nogle æble-muffins. Har ikke fremgangsmåden... Men der skal bl.a Skummetmælkspulver i. - Aner ikke hvad man gør med sådan noget, er der nogen der kan hjælpe?

Der er ikke noget "væske" i opskriften, så gætter på at pulveret skal blandes med vand, men så bliver det til 1 liter... virker som ret meget væske i muffins... eller igen, er der nogen der kan hjælpe?

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

MariaMus

De opskrifter jeg kender med skummetmælkspulver er alle fra de danske vægtkonsulenter, hvor man erstatter noget af melet med skummetmælkspulver, fordi det er begrænset hvor meget mel man må spise når man følger de danske vægtk...
Men der skal normalt ikke tilsættes væske i disse kager/opskrifter, hvor man bruger skummetmælkspulver.

Anmeld

18. juni 2009

LauraLW

MariaMus skriver:

De opskrifter jeg kender med skummetmælkspulver er alle fra de danske vægtkonsulenter, hvor man erstatter noget af melet med skummetmælkspulver, fordi det er begrænset hvor meget mel man må spise når man følger de danske vægtk...
Men der skal normalt ikke tilsættes væske i disse kager/opskrifter, hvor man bruger skummetmælkspulver.

Ok. Tak :-)

Denne her opskrift er til 12 muffins...

500 gr revet æble
160 gr skummetmælkspulver
120 gr mel
20 gr kanel
20 gr bagepulver
2 tsk vanilie pulver (som jeg tolker som vaniliesukker)
en sjat sødemiddel

I mit hovede lyder det meget tørt, skal der ikke et eller andet væske i tror du?

Laura

Anmeld

18. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977

Ok. Tak :-)

Denne her opskrift er til 12 muffins...

500 gr revet æble
160 gr skummetmælkspulver
120 gr mel
20 gr kanel
20 gr bagepulver
2 tsk vanilie pulver (som jeg tolker som vaniliesukker)
en sjat sødemiddel

I mit hovede lyder det meget tørt, skal der ikke et eller andet væske i tror du?

Laura

Nej der skal ikke væske i. Der er masser af væske i æblerne - og det er jo ½kg du bruger Og vanilie pulver er sukker ja, men jeg ville nok bruge essens når nu den er så sund.

Anmeld

18. juni 2009

MariaMus

Enig, der skal ikke tilsættes væske pga æblernes saft

Anmeld

18. juni 2009

LauraLW

Jeanne skriver:

Nej der skal ikke væske i. Der er masser af væske i æblerne - og det er jo ½kg du bruger Og vanilie pulver er sukker ja, men jeg ville nok bruge essens når nu den er så sund.

Haha, ok.
Nu er de i hvertfald i ovnen... indtil videre ser det noget spøjst ud, men jeg håber på at det lykkes... manden tvivler dog. Ah well...

Men tak

Anmeld

19. juni 2009

Miamaja

LauraLW skriver:

Haha, ok.
Nu er de i hvertfald i ovnen... indtil videre ser det noget spøjst ud, men jeg håber på at det lykkes... manden tvivler dog. Ah well...

Men tak

husk lige og fortael hvordan de blev

Anmeld

19. juni 2009

LauraLW

Miamaja skriver:

husk lige og fortael hvordan de blev

Umiddelbart blev de RIGTIG RIGTIG DÅRLIGE. - Tror at det må være fordi der kom alt for meget kanel i, og konsistensen var mærkelig.... men når jeg finder en digital vægt, så prøver jeg igen....

Anmeld

19. juni 2009

Cris

Jeg husker en gang på arbejde kom der en kollege med nogle æple muffing fra vægkonsulenter eller hjerteforening eller noget lignende. Det var faktisk ret kedelige, må jeg sige... Og der blev ikke spist så mange, så jeg var ikke den eneste... Jeg ville hellere lave nogle klassiske muffins. I stedet for smør bruger jeg meget tit rapsolje (eller andet slags olie i bruger) og så skal man mindre fedstoff i. Og så ville jeg bare bruge mælk eller det man skal som "våde ingredienser"

Anmeld

19. juni 2009

LauraLW

Cris skriver:

Jeg husker en gang på arbejde kom der en kollege med nogle æple muffing fra vægkonsulenter eller hjerteforening eller noget lignende. Det var faktisk ret kedelige, må jeg sige... Og der blev ikke spist så mange, så jeg var ikke den eneste... Jeg ville hellere lave nogle klassiske muffins. I stedet for smør bruger jeg meget tit rapsolje (eller andet slags olie i bruger) og så skal man mindre fedstoff i. Og så ville jeg bare bruge mælk eller det man skal som "våde ingredienser"

Ja, det kan godt være det ender med det... Jeg er bare ikke så god til muffins endnu, men fik lige akut lyst til at være den store muffin-bager. Har du en opskrift måske? (plejer gerne at ville have en opskrift at gå ud fra, er ikke øvet nok til lige at tage den på slum)

Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.