Min datter kastede op i går og havde feber.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. februar 2013

Leneur

Jeg er i dilemma med mig selv, for normalt ville jeg holde hende hjemme en dag når hun har været syg men hun har sådan glædet sig til fastelavn i børnehaven.
Hun havde ikke alarmerende høj feber og kastede op en enkelt gang, så hvornår tror i vi er på den sikre side i forhold til om morgenmaden kommer op igen, hvor lang tid skal der gå, førend det kan forsvares at sende hende afsted? Hun vil jo selvfølgelig få en kort dag, bare så hun var med til at feste dernede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Maise86

Leneur skriver:

Jeg er i dilemma med mig selv, for normalt ville jeg holde hende hjemme en dag når hun har været syg men hun har sådan glædet sig til fastelavn i børnehaven.
Hun havde ikke alarmerende høj feber og kastede op en enkelt gang, så hvornår tror i vi er på den sikre side i forhold til om morgenmaden kommer op igen, hvor lang tid skal der gå, førend det kan forsvares at sende hende afsted? Hun vil jo selvfølgelig få en kort dag, bare så hun var med til at feste dernede.

I vores børnehave skal de have været feberfrie og uden opkast i 24 timer inden de må komme afsted.

Hvornår på døgnet kastede hun op og havde feber?

Anmeld

8. februar 2013

Leneur

Maise86 skriver:

I vores børnehave skal de have været feberfrie og uden opkast i 24 timer inden de må komme afsted.

Hvornår på døgnet kastede hun op og havde feber?

Hun kastede op en enkelt gang i går morges og har jo så ikke spist ret meget siden. Hun var feberfri i går aftes og mærkede på hende gennem hele natten men nu siger hun selv hun vil blive hjemme, så det er sådan det bliver. Godt hun selv ved hvad hun vil. Tak for svar.

Anmeld

8. februar 2013

sne190810

Nogle gange når børn for rigtig høj feber, kan det godt medfølge opkastninger. Opkastninger som ikke er virusbetinget osv, men pga feberen.  Jeg har nemlig også oplevet det med min datter et par gange, hvor så en doktormand forklarede mig overstående. Selvfølgelig en lidt mere fyldestgørende forklaring og flere fine termer, men det kan jeg altså ikke lige huske på stående fod.

Håer din daatter har en dejlig dag trods sygdom hjemme

Anmeld

8. februar 2013

Leneur

sne190810 skriver:

Nogle gange når børn for rigtig høj feber, kan det godt medfølge opkastninger. Opkastninger som ikke er virusbetinget osv, men pga feberen.  Jeg har nemlig også oplevet det med min datter et par gange, hvor så en doktormand forklarede mig overstående. Selvfølgelig en lidt mere fyldestgørende forklaring og flere fine termer, men det kan jeg altså ikke lige huske på stående fod.

Håer din daatter har en dejlig dag trods sygdom hjemme

Hun har nu haft højere feber end i går og har aldrig oplevet hun kastede op, i det hele taget bortset fra hendes gylperi og nu er hun 3 år. Håber da der går 3 år igen mindst... Skriver mig det nu bag øret at det kan skyldes feberen til en anden gang, for blev da ærligt lidt overrasket, da hun jo fik skånekost og dermed skulle det jo ikke gøre at der var opkast.
Hun kom nu afsted og blev rost til skyerne for hendes udklædning og da de ikke har ringet efter mig, er der ikke tilbagefald. Henter hende nu her og så er der vinterferie. Hurrah.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.