"8 måneder, efter start i d.p.gråd og dårlig søvn"
Hej Lisbeth.
Jeg har den dejligste lille dreng på snart 8 mdr, som fungerer rigtig godt om dagen, han sover 3-4 timer om dagen, fordelt på formiddagslur og middagslur, går i dagpleje og spiser/drikker godt.
Men når vi så kommer til aften, så opstår problemerne, han vil ikke sove længere, han græder og bliver ulykkelig så snart vi nærmer os soveværelset.
Han har indtil 5-6 mdr faldet i søvn selv med et godnat og sov godt, men nu bliver han helt utrøstelig, når han endelig falder i søvn vågner han 2-3 gange om natten og der går 1-2 timer at få ham til at sove igen. og som mor der lige er startet på job er det kun søvn bare slet ikke nok. han finder kun ro på min arm, når jeg traver frem og tilbage.
han rejser sig op i sengen og skriger af fulde hals, han kan ikke trøstes i sengen og vi skal op og gå for han falder til ro. Min sundhedsplejske siger det bare er en fase, men nu har det stået på i ca 2 mdr. og jeg syntes det er en rille vi er kørt fast i. har prøvet at lade ham sove i min seng, men det vil han ikke, så skriger ham endnu mere, når jeg tager ham op eller holder ham tæt skubber han mig væk. mens han skriger.
Jeg bor alene med ham, så har ikke nogen til at tage over, og må nok indrømme at mine nerver er ved at være lidt tyndslidte. Jeg har enkelte gange hævet stemmen om natten og sagt så sov da for h.... og som du jo nok kan regne ud fremmer det ikke ligefrem sagen, men jeg er bare SÅ TRÆT!
Håber du har et råd.
Hilsen en meget træt mor.
Lisbeths svar
Hej trætte mor!
Deter da også det værste lige at være startet på arbejde og opleve han er så ulykkelig.Klart du er slidt ned til sokkerne
Det første du kan gøre er at få ham checket hos en ørelæge, det kan lyde som væske i ørerne det giver skrigeture og dårlig søvn.Start med at hæve hans hovedgærde indtil du får en tid. Væske i ørerne giver mange smerter.
Hvis ikke det hjælper,skal han fyldes op med kropskontakt fra I kommer hjem til han skal puttes. Put ham i slynge eller bæresele, og lad ham mærke dig,spis noget let, gem vasketøj og alt det andet du også skal.Bare vær medham indtil han igen er fyldt op,og du kan putte ham uden problemer..
Hvis heller ikke dette hjælper ,så skal du overveje om han er glad i sin dagpleje
Hvor lang tid brugte du på at køre ham ind? Nåede han at opleve lidt efter lidt at du gik og kom tilbage .brug en halv dag på at være med ham i dagplejen og mærk efter om det er der, han skal være.Han er et lille barn, er der tid og rum til ham?
Her er lidt at gå igang med.
Håber du hurtigt finder årsagen, så du/I igen får sovet.
Rigtig meget held og lykke med ham.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk