Er det forkert at give ham ble på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. februar 2013

Sabsy

Hej,

Min store dreng på 2år har "smidt" bleen, dvs i dagstimerne i BH, har han ikke ble på og går på WC, middagslur og natten har han dog ble på - og det har kørt sådan i snart tre uger med få uheld.
Nu er mit spørgsmål: Benjamin ligger på sofaen med høj feber og sover sådan on/off - så jeg har valgt at give ham ble på i dagstimerne idag, da han netop sover også lidt vågen og sover lidt igen.

Er det forkert af mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

bøllen

Den er lidt svær for tænker Hvis han ellers klare hver dag uden ble, ville jeg nok ikke give ham den på. Men omvendt hvis han plejer at sove med den ..

tror ikke jeg ville som udgangspunkt .

god bedring

Anmeld

7. februar 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Jeg ville sige nej... har selv en søn på 3 der først næsten lige er blevet renlig, men pga. sygdom, ikke kan "holde" på det når han hoster, så han har også ble på nu... men han siger stadig når han skal på toilet.

Anmeld

7. februar 2013

Leneur

Sabsy skriver:

Hej,

Min store dreng på 2år har "smidt" bleen, dvs i dagstimerne i BH, har han ikke ble på og går på WC, middagslur og natten har han dog ble på - og det har kørt sådan i snart tre uger med få uheld.
Nu er mit spørgsmål: Benjamin ligger på sofaen med høj feber og sover sådan on/off - så jeg har valgt at give ham ble på i dagstimerne idag, da han netop sover også lidt vågen og sover lidt igen.

Er det forkert af mig??

Hvis du har et tisselagen ville jeg da lige lægge det under ham og se hvordan det gik først. Hvis han holder sig tør er det jo fint og hvis uheldet er ude, er skaden ikke så stor og du kan så give ham en ble på derefter. Min datter på 3 1/2 er også blefri om dagen og når hun vil have en middagslur i weekenden får hun ikke ble på der det får hun så til gengæld til natten.

Anmeld

7. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville ikke give ham ble på. Jeg ville ligge nogen under der hvor han evt. sover, så uheldet ikke bliver så stort.

God bedring med ham.

Anmeld

7. februar 2013

Sabsy

Ravnholt skriver:

Jeg ville sige nej... har selv en søn på 3 der først næsten lige er blevet renlig, men pga. sygdom, ikke kan "holde" på det når han hoster, så han har også ble på nu... men han siger stadig når han skal på toilet.

Han er rigtig dygtig til toilet, men han vågner ikke når han skal tisse - og synes det er synd at vække ham hver gang han falder i søvn, for at give ble på.. Men nu har han på og er igen lige faldet i søvn..

Anmeld

7. februar 2013

helle85

Sabsy skriver:

Hej,

Er det forkert af mig??

nej det syntes jeg ikke, hvis han bare ligger og sover og kun er vågen indimellem uden at værer frisk, for så er det jo nok hård bare at skulle op for at tisse vi andre vil jo også helst bare ligge og slappe af nå vi er syge

da min dreng begyndt at blive renlig fik han også ble på nå han var syg for ellers tissede han bare.

min datter fik ikke ble på nå hun var syg, for hun ville ikke have den på. så vi måtte bærer hende på toilettet, hver gang vi mente hun skulle tisse fordi hun bare holdt sig

Anmeld

7. februar 2013

LR85

Sabsy skriver:

Hej,

Er det forkert af mig??

Synes det er en fin ide. 

Du kan jo stadig tilbyde ham toiletbesøg

Anmeld

7. februar 2013

Sabsy

LR85 skriver:

Synes det er en fin ide. 

Du kan jo stadig tilbyde ham toiletbesøg

Han har sovet i tre timer nu, og kan slet ikke vække ham - han falder hen igen - så det er nok meget godt med bleen.. Han har dog spurgt om han godt måtte tisse i sin ble

Nu må se hvad eftermiddagen siger ellers bliver det snart lægevagt..
Intet mad, intet væske og en enkelt tissetår..

Anmeld

7. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes det er helt fint!! Når man ik er frisk, er der jo ik noget der er sim det plejer!! 

Thea har heller ik brugt blee siden hun var 2 1/2 år, men de gange hun har været syg med feks dirrea, har jeg givet hende blee på. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.