Hun slår sig selv - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
1 svar
0 synes godt om
7. februar 2013

Rikkeas

Min datter på knap 2,5 år, slåer sig selv i hovedet, når der er nogle ting hun ikke må. Selvom hun ikke får skæld ud, når hun bare får at vide, at hun ikke må, så begynder hun at slå sig selv i hovedet, og på armen.

Når hun ser min kæreste, når de begge er i godt humør, så kan hun pludselig også godt begynde at slå sig selv (han er ikke hendes far og han har været i vores liv i 2 måneder). De to kommer rigtig godt ud af det med hinanden, men.. 

Hun har intet sprog endnu - udover at hun bruger sit kropssrog helt vildt, så jeg forstår hende altid, så.. hvorfor?

Hvorfor slår hun sig selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

Dot D

Det gør Sophus også. Jeg har aldrig fundet ud af hvorfor, men nu bliver han snart 5 år, så nu forstår han det, når jeg sige, at han skal holde op med det.

Han har gjort det i nogle år, håber bare det stopper, for nogle gange slår han altså ret hårdt

Vi har ikke kunnet få en forklaring på det, så vi forsøger selvfølgelig at stoppe ham i det, og forklarer ham, at det ikke er nødvendigt at slå sig selv. Det gjorde vi også da han var mindre, og det er klart blevet færre gange han gør det. Så mit råd er, at I prøver at stope og så forklare hende det, der skal nok hænge noget ved - det er Sophus bevis for

Håber hun stopper med det hurtigere end her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.