Børn og sport. Hvornår begynder man at dele op i 1. og 2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. februar 2013

Leneur

Børn og sport. Hvornår begynder man at dele op i 1. og 2. hold? Tænker her fodbold, håndbold og andre holdsport. Hvornår er det slut med leg, sjov, sammenhold og hygge, inden det går over til prestige, at være med på det bedste hold, bare for at vinde? (Og indfri forældres og træneres egne tabte ambitioner)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

Leneur

Opper den lige, for det ligger mig stærkt på sinde og er interesseret i at vide hvornår det er ok at dunke et barn i hovedet med, at det ikke er god nok til at blive på holdet.

Anmeld

7. februar 2013

Karina84

Jeg tror det afhænger rigtig meget af klubben.

Jeg er selv vokset op med haandbold, og i den klub jeg spillede blev der gjort meget ud af ikke at dele op og kalde det 1. og 2. hold. 

Men havde jeg spillet i et par af de andre klubber her i byen, er jeg sikker paa at jeg nok i en alder af 7-10 tror jeg, ville blive sat paa enten et 1. eller 2.hold. Det er mit bedste bud 

Anmeld

7. februar 2013

hekran

Hvilken alder tænker du på?

Begge mine drenge (på 3 og 5) går til fodbold. De er begge startet som 3 årige. Det lyder måske tidligt, men de elsker det og jeg kan tydeligt se den udvikling, som især den store er gået igennem. Da han startede, var han meget genert og var mest på sidelinien (som er helt ok). Som 4 årig begyndte han at spille mere med til træning og det blev bedre, da han blev 5. 

Hen over vinteren har vi gået til indendørs fodbold med dem og det har gjort noget fantastisk for ham. Han udbrød forleden: 'Mor, nu tør jeg godt spille kamp'. Selvtilliden er vokset så meget.

Jeg aner ikke noget om, hvornår noget bliver delt op, men mens de stadig er små spiller de vel i deres aldersdivision. 

Sport er fantastisk for børnene, når man er så heldig at have gode trænere der forstår, hvad der skaber tryghed for børnene og forstår at få dem med. Først og fremmest er det en social aktivitet og ikke konkurrencen der gør det sjovt

Anmeld

7. februar 2013

Leneur

Min nevø på 10 år og hans bedste ven havde sovet sammen fra fredag til lørdag, hvor de så skal til stævne. Det finder træneren ud af og de får slet ikke lov til at spille, da de må være trætte.
Nu er der så endnu et stævne, hvor min nevø lige specifikt er sat af holdet, fordi de vil sætte et superhold og er ikke en gang god nok som udskifter og det er han sgu. Har selv spillet fodbold og har været med ude og se dem spille flere gange. Han får så at vide at han ikke er god nok til holdet men da stadig skal med til forårets kampe, så nu er han bundulykkelig og græder og er så påvirket at han lige pt ikke har lyst til at spille længere og det er da synd, da han også har været afsted siden han var 5 år og altid har elsket det. Det skal så lige siges at i min optik, skulle de herrer slet ikke være trænere for den årgang. De skælder og smælder de stakkels drenge ud men man kan da lige få tingene sagt på en anden måde. Begge træneres drenge er jo selvfølgelig altid med på holdet, selvom de ikke er bedre end min kære nevø.

Anmeld

7. februar 2013

TNBC

Leneur skriver:

Min nevø på 10 år og hans bedste ven havde sovet sammen fra fredag til lørdag, hvor de så skal til stævne. Det finder træneren ud af og de får slet ikke lov til at spille, da de må være trætte.
Nu er der så endnu et stævne, hvor min nevø lige specifikt er sat af holdet, fordi de vil sætte et superhold og er ikke en gang god nok som udskifter og det er han sgu. Har selv spillet fodbold og har været med ude og se dem spille flere gange. Han får så at vide at han ikke er god nok til holdet men da stadig skal med til forårets kampe, så nu er han bundulykkelig og græder og er så påvirket at han lige pt ikke har lyst til at spille længere og det er da synd, da han også har været afsted siden han var 5 år og altid har elsket det. Det skal så lige siges at i min optik, skulle de herrer slet ikke være trænere for den årgang. De skælder og smælder de stakkels drenge ud men man kan da lige få tingene sagt på en anden måde. Begge træneres drenge er jo selvfølgelig altid med på holdet, selvom de ikke er bedre end min kære nevø.

Man kan da ikke forbyde børn at spille med i et stævne, fordi de har sovet sammen. Hvis de har glædet sig til det, har nok sørget for at få søvn.
De lyder ikke rare de trænere.

Anmeld

7. februar 2013

Leneur

Yurie skriver:

Man kan da ikke forbyde børn at spille med i et stævne, fordi de har sovet sammen. Hvis de har glædet sig til det, har nok sørget for at få søvn.
De lyder ikke rare de trænere.

Det synes jeg heller ikke de er. Tænker kun på at vinde, næsten lige meget hvordan.

Anmeld

7. februar 2013

FrkZier

Leneur skriver:

Børn og sport. Hvornår begynder man at dele op i 1. og 2. hold? Tænker her fodbold, håndbold og andre holdsport. Hvornår er det slut med leg, sjov, sammenhold og hygge, inden det går over til prestige, at være med på det bedste hold, bare for at vinde? (Og indfri forældres og træneres egne tabte ambitioner)

jeg ved ikke hvornår de bliver delt op, men synes godt nok din indstilling til det er rimelig ensporet - det er altså ikke nødvendigvis træner og forældres tabte amtioner, det kan godt være for spillerenes eget bedste, dengang jeg spillede fodbold spillede jeg på 1. holdet men spurgte selv om at komme på 2. holdet da jeg egentlig bare ville spille hygge bold så følte ikke helt jeg passede ind på 1. holdet, hvilket jo 100% blev accepteret, vi havde på 1. holdet også spillere der måske rent teknisk ikke var helt ligeså gode som andre men de ville det bare med krop og sjæl så selfølgelig skulle de have chancen..- synes altså det er liiiiiiige voldsomt nok bare at generalisere på den måde du gør der, det er meget muligt du er sur pga. hendelsen med din nevø, hvilket jo er forståeligt da det absolut ikke er iorden at behandle ham sådan! men det er ikke ens betydning med alle er sådan

Anmeld

7. februar 2013

TNBC

Leneur skriver:

Det synes jeg heller ikke de er. Tænker kun på at vinde, næsten lige meget hvordan.

Der er mange trænere der tænker på den måde. Og det er også fair nok. Der ved man jo, men at forbyde børn at spille fordi en har overnattet hos den anden, er forkert. Din nevø lyder som om at han virkelig går op i sporten og så bliver smidt ud på den måde.
Men kampen i sport er hårdt, og der er nederlag, men ikke på den måde som de trænere gør.

Anmeld

7. februar 2013

Leneur

FrkZier skriver:

jeg ved ikke hvornår de bliver delt op, men synes godt nok din indstilling til det er rimelig ensporet - det er altså ikke nødvendigvis træner og forældres tabte amtioner, det kan godt være for spillerenes eget bedste, dengang jeg spillede fodbold spillede jeg på 1. holdet men spurgte selv om at komme på 2. holdet da jeg egentlig bare ville spille hygge bold så følte ikke helt jeg passede ind på 1. holdet, hvilket jo 100% blev accepteret, vi havde på 1. holdet også spillere der måske rent teknisk ikke var helt ligeså gode som andre men de ville det bare med krop og sjæl så selfølgelig skulle de have chancen..- synes altså det er liiiiiiige voldsomt nok bare at generalisere på den måde du gør der, det er meget muligt du er sur pga. hendelsen med din nevø, hvilket jo er forståeligt da det absolut ikke er iorden at behandle ham sådan! men det er ikke ens betydning med alle er sådan

Altså nu har jeg jo som sagt selv spillet og ikke første gang jeg oplever at både trænere og forældre råber og skriger efter en. Jeg vil da gerne indrømme at jeg nojvhar skrevet forkert og burde have skrevet NOGLE forældre og trænere. Jeg mener ikke jeg hverken generaliserer eller er ensporet. Synes blot det er synd for knægten og de trænere skulle have smidt bomben på en anderledes måde end direkte sige, "du er ikke god nok".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.