Børnehavestart - har I talt med jeres børn om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. februar 2013

Tulle28

Ja nu nærmer tiden sig, hvor min datter skal starte i børnehave. Mors store pige! Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvor meget hun egentlig forstår, når vi siger at hun på mandag har sidste dag i vuggestuen og så skal hun begynde i børnehave.

Hvor meget har I gjort ud af at forklare det for jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

MorDk

Vores søn går i integr. inst. og her har vi snakket om han skal rykke på GUL stue (det er børnehaven) Og ja... ellers har vi ikke snakket om det som sådan... Tager det som det kommer *S*

Anmeld

6. februar 2013

Pige2009

Tulle28 skriver:

Ja nu nærmer tiden sig, hvor min datter skal starte i børnehave. Mors store pige! Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvor meget hun egentlig forstår, når vi siger at hun på mandag har sidste dag i vuggestuen og så skal hun begynde i børnehave.

Hvor meget har I gjort ud af at forklare det for jeres børn?

Jeg lavede nærmest ikke andet de sidste to måneder inden BH-start, end at tale med Laura om det og vi talte om ting, som nu skulle hun selv til at tørre sig på toilettet, have madpakke med og deslige

Anmeld

6. februar 2013

naomi

vores søn skal starte i bh til april og vi er begyndt at vænne ham af med sutten og har i den forbindelse fortalt ham at han jo skal i bh inden læmge og lege med de store børn som ikke bruger sut. Det er det eneste indtil videre men har da tænkt mig at tale lidt mere med ham om det og vi skal da også besøge bh en gang eller to inden

Anmeld

6. februar 2013

Laulund87

Vi snakkede rigtig meget om det!

Gjorde meget ud af at det er der skal gå når man bliver stor og så købte vi "Lotte i børnehaven". (Den hedder noget i den stil, bliver lige i tvivl)

Den fortæller om Lottes første dag i børnehaven og den er rigtig god

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

Vores mellemste datter startede i børnehave i fredags, og vi har også brugt rigtig meget tid på at forklare hende at hun skulle på til storesøster i børbehaven, og at hun ikke skulle op til DPmoren mere. Tror vi har brugt i hvertfald næsten 3 måneder hvor vi har forberedt hende på at hun skulle derop. 

Jeg synes det er vigtigt at de er forberedte på det og ikke bare bliver kastet ud i det. Det må jo være et chok hvis de kun er 3-4 børn i dagplejen og pludselig fra den ene dag til den anden bliver smidt op til 50 børn Vi har ogå "trappet hende op" hvor hun de første dage kun var der i en 3 timers tid, så mere og mere

Anmeld

7. februar 2013

Tulle28

Laulund87 skriver:

Vi snakkede rigtig meget om det!

Gjorde meget ud af at det er der skal gå når man bliver stor og så købte vi "Lotte i børnehaven". (Den hedder noget i den stil, bliver lige i tvivl)

Den fortæller om Lottes første dag i børnehaven og den er rigtig god

Den er nemlig god, den læser vi også flittigt Håber ikke hun bliver for skuffet over at der ikke er noget puderum i hendes børnehave...

Anmeld

7. februar 2013

Laulund87

Tulle28 skriver:

Den er nemlig god, den læser vi også flittigt Håber ikke hun bliver for skuffet over at der ikke er noget puderum i hendes børnehave...

Det er der heldigvis i Marias Ej mon ikke det går Synes det er utrolig vigtigt at forberede dem på det, vi andre ville heller ikke kastes ud i noget vi ikke anede vi skulle

Anmeld

7. februar 2013

Tulle28

Chraz skriver:

Vores mellemste datter startede i børnehave i fredags, og vi har også brugt rigtig meget tid på at forklare hende at hun skulle på til storesøster i børbehaven, og at hun ikke skulle op til DPmoren mere. Tror vi har brugt i hvertfald næsten 3 måneder hvor vi har forberedt hende på at hun skulle derop. 

Jeg synes det er vigtigt at de er forberedte på det og ikke bare bliver kastet ud i det. Det må jo være et chok hvis de kun er 3-4 børn i dagplejen og pludselig fra den ene dag til den anden bliver smidt op til 50 børn Vi har ogå "trappet hende op" hvor hun de første dage kun var der i en 3 timers tid, så mere og mere

Ja helt enig, men jeg synes vores datter virker så uforstående, når vi taler om det. Hun synes det er lidt sejt og spændende, men ender alligevel med at sige at "og så er Tina der" (yndlingspædagogen i vuggestuen). Neeeej det er hun jo altså ikke

Nå, vi skal på besøg i morgen, så måske bliver det lidt mere håndgribeligt for hende der.

Anmeld

7. februar 2013

Tulle28

Laulund87 skriver:

Det er der heldigvis i Marias Ej mon ikke det går Synes det er utrolig vigtigt at forberede dem på det, vi andre ville heller ikke kastes ud i noget vi ikke anede vi skulle

Ja helt enig, men synes bare hun virker så uforstående når vi taler om det. Som om hun alligevel ikke HEEELT forstår, hvad det indebærer at skulle i børnehave. Men vi skal på besøg i morgen, så måske bliver det lettere at forstå, når der kommer "billeder" på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.