salg af alkohol og cigaretter til unge ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. februar 2013

Trunte<3

Ja måske et sært spørgsmål, men "Ordet er frit"...

Hvordan er de nyeste og gældende regler mht. salg af tobak og alkohol til unge??

Jeg har kikket rundt på nettet, men der er mange forskellige sider med mange forskellige oplysninger...

Sagen er den at vi skal holde at arrangement, hvor der er en del unge mennesker med... nogle under 18 år...

er der noget med 16 år eller er det 18 år??

Håber der er nogle Politi-folk eller andre kloge mennesker her på baby.dk der kan komme med et svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Hullabullabulla

Trunte<3 skriver:

Hvordan er de nyeste og gældende regler mht. salg af tobak og alkohol til unge??

Jeg har kikket rundt på nettet, men der er mange forskellige sider med mange forskellige oplysninger...

Sagen er den at vi skal holde at arrangement, hvor der er en del unge mennesker med... nogle under 18 år...

Håber der er nogle Politi-folk eller andre kloge mennesker her på baby.dk der kan komme med et svar.

Mener grænsen er 18 for begge dele,dog kan unge mellem 16 og 18 vidst købe alkohol med en lav % - kender dog ikke den specifikke grænse

Anmeld

6. februar 2013

mth1987

Trunte<3 skriver:

Mener det er 18 for spiritus og 16 for cigaretter. 

Men jeg tror altså at regel er anderledes ved privat fest. ligeså vel som man ikk skal ha alkohol bevilling for at servere alkohol

Anmeld

6. februar 2013

frkanonym

Trunte<3 skriver:

folk under 18 må ikke købe stærkere spiritus og cigaretter. men er du 16, må du købe alkohol op til 16,2 % .. jeg har arbejdet i butik indtil jeg blev 18, og reglerne stod ved kassen, hvor jeg sad, så har fået dem printet ind i hovedet

Anmeld

6. februar 2013

L&V

Trunte<3 skriver:

Man ska være 18 for at købe alkohol med en alc %på 16,5 dvs vodka osv og sådan er det os med tobaks vare

Anmeld

6. februar 2013

KittyCatta

18 år: Cigaretter samt spiritus og hedvin over 16,5%

16 år: Øl og vin

Anmeld

6. februar 2013

Trunte<3

KittyCatta skriver:

18 år: Cigaretter samt spiritus og hedvin over 16,5%

16 år: Øl og vin

så jeg må gerne sælge alm. øl fx tuborg til en person på 17 år???

( det er ikke en privat fest, men på en kro/ restaurant)

Anmeld

6. februar 2013

Trunte<3

frkanonym skriver:

folk under 18 må ikke købe stærkere spiritus og cigaretter. men er du 16, må du købe alkohol op til 16,2 % .. jeg har arbejdet i butik indtil jeg blev 18, og reglerne stod ved kassen, hvor jeg sad, så har fået dem printet ind i hovedet

tror reglerne er forskellige for Butikker og udskænkningssteder....

Anmeld

6. februar 2013

AnnaK89

Trunte<3 skriver:

så jeg må gerne sælge alm. øl fx tuborg til en person på 17 år???

( det er ikke en privat fest, men på en kro/ restaurant)

Altså er det ikke lidt det sammen som på en bar/værtshus? De må ikke servicere unge under 18 år.

Anmeld

6. februar 2013

L&V

Trunte<3 skriver:

tror reglerne er forskellige for Butikker og udskænkningssteder....

De grundlæggende regler er ens over alt at alle ikke overholder dem er noget andet. Det kan betyde kæmpe bøder og miste bevillingerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.