https://www.baby.dk/debat/207294pi1/syge-boern/en-mors-vaerste-mareridt---.aspx
Jeg oprettede i sidste uge denne tråd, og synes det er på sin plads med en update.
Vi blev udskrevet med Jonathan i går efter 4 dages indlæggelse på børneafdelingen.
Han er tjekket af 6 forskellige læger og ingen af dem kan give os en brugbar forklaring på hvorfor vi fandt ham blå i barnevognen. Men de mener det skyldes hans astmatiske bronkitis. Da han blev indlagt i torsdags målte de forhøjet blodtryk hos ham, og forsikrede os for at det ville der blive fulgt op på, for babyer på 8 måneder skal naturligvis ikke have forhøjet blodtryk.
Her er hvad vi fik ud af (eller ikke fik ud af, alt efter hvordan man ser på det):
- Ingen opfølgning på det forhøjede bldtryk.
- Ingen hjerteskanning som vi blev lovet.
- Afføringsprøver som viste 2 forskellige vira hvilket forklarer hans høje feber og de forhøjede infektionstal.
- Øgning i hans medicin mod refluks
- Ultralydsskanning af hans mave (skal foretages på fredag)
- Diverse blodprøver, bla. allergiudredning pga. hans formodede mælkeallergi.
Jeg plejer virkelig ikke at være et brokhoved når det kommer til sundhedsvæsnet, for jeg ved hvor pressede de er på stort set alle afdelinger. Men i dette tilfælde må jeg sige at jeg er dybt skuffet over den behandling vi har fået. Vi blev lovet en masse ting, men mange af tingene blev aldrig noteret i journalen og der blev derfor ikke fulgt op på det. Vi forsøgte at få en forklaring på episoden hvor Jonathan blev blå, men ingen kunne give os en forklaring, og der bliver ikke iværksat yderligere undersøgelser til trods for at hans storebror er hjertebarn. Til gengæld bliver der nu fulgt op på hans ekstreme gylpning. Han skal ultralydsundersøges på fredag og han er øget i medicin.
Vi var indlagt i en weekend, og der skete vitterligt ingenting behandlingsmæssigt. Snakkede med en mor hvis lille pige var holdt op med at spise og derfor fik sonde. Men sørme om ikke de sygeplejersker der var på vagt i weekenden, ikke vidste hvordan man giver sondemad! Så den stakkels lille pige måtte nøjes med den mad hun selv kunne få ned. Hørte en læge undskylde overfor forældrene med at det var uerfarne sygeplejersker der var på vagt. Ikke godt nok!!!!!
Nuværende status:
Vi er som skrevet kommet hjem med Jonathan. Han har fortsat diarre og kaster op. Han spiser stort set ingenting men drikker heldigvis godt. Han skal have skannet sin mave på fredag og vi afventer svar på blodprøverne. Vi har en åben indlæggelse på børneafdelingen den næste måned og vi kan kontakte dem dag og nat.
Vi står så bare tilbage med spørgsmålene: Hvorfor blev vores søn blå og hvad gør vi hvis det sker igen? (hvis vi i det hele taget når at opdage det).
Tak fordi i læste med.