ingen penge.....what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2013

Rockertand

mth1987 skriver:

Ved ikk lige hvad jeg skal skrive men en skal du da have. 

Har i overvejet den mulighed at flytte til Danmark? Ikk fordi det nemmere at få job herhjemme men der er måske mere hjælp at hente. Ved godt det ikk bare er lige til når din mand har butik osv

Dit svar er naturligvis tænkt som en hjælp for trådstarter, men jeg synes da lige, at jeg vil nuancere det lidt. 

Trådstarter har ikke betalt skat til Danmark i mange år, og nu har de det svært - og så er forslaget, at de skal flytte til Danmark og udnytte vores økonomiske sikkerhedsnet? Hmm.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Sabsy

Rockertand skriver:

Dit svar er naturligvis tænkt som en hjælp for trådstarter, men jeg synes da lige, at jeg vil nuancere det lidt. 

Trådstarter har ikke betalt skat til Danmark i mange år, og nu har de det svært - og så er forslaget, at de skal flytte til Danmark og udnytte vores økonomiske sikkerhedsnet? Hmm.....

Hjælper vi kun det mennesker der betaler SKAT? Puha vi bliver mere og mere egoistiske..

Så fordi en dansk statsborger flytter fra landet af grunde vi ikke kender, så rækker vi ikke hånden ud og hjælper??..
Så det vil groft sagt sige at hvis TS vil tilbage mener du at hun skulle have "husket" at betale til et land hun ikke bor i?? Mon ikke der også er udgifter i det land hun bor i nu??..

Hm, forvirringen er stor og voldsomt uforstående - men det er din mening..

Anmeld

6. februar 2013

mth1987

Rockertand skriver:

Hold da op en holdning at ha??!!!

har alle mennesker ikk ret til en hjælpende hånd? 

Anmeld

6. februar 2013

mth1987

Sabsy skriver:

Hjælper vi kun det mennesker der betaler SKAT? Puha vi bliver mere og mere egoistiske..

Så fordi en dansk statsborger flytter fra landet af grunde vi ikke kender, så rækker vi ikke hånden ud og hjælper??..
Så det vil groft sagt sige at hvis TS vil tilbage mener du at hun skulle have "husket" at betale til et land hun ikke bor i?? Mon ikke der også er udgifter i det land hun bor i nu??..

Hm, forvirringen er stor og voldsomt uforstående - men det er din mening..

Er da noget af en kommentar at få!

Anmeld

6. februar 2013

Studerendemor

Rockertand skriver:

Til gengæld har trådstarter og hendes familie heller ikke kostet samfundetnoget i disse år... 

Anmeld

6. februar 2013

Sabsy

mth1987 skriver:

Er da noget af en kommentar at få!

Jeg synes godt nok det er en meget forkert holdning at have - men det er som sagt Rockertands mening..

Anmeld

6. februar 2013

FogL

Jeg vill tage hjem. I Danmark kan du få støtte selv hvis du ikke kan finde arbejde. Så må din mand jo vælge om han vil med eller ej.

Anmeld

6. februar 2013

FogL

Rockertand skriver:

Jeg synes du skal prøve at tage ud af landet i "mange" år, og når du så har det stramt, så må du da heller ikke komme hjem igen og "udnytte" det danske system. For du har ikke betalt.

Helt ærlig, hvad er det for en knotten holdning at have? Vi lever i et velfærdssystem, som tænker i robin hood baner. Lad nu VÆRE med at gøre dig hellig fordi du tjener nok. Og lad være med at være bitter over at 40 kr af din skat går til lige den her pige, som har det svært! Smut hvis du ikke kan lide lugten i bageriet. NÅ!

Anmeld

6. februar 2013

mth1987

Freyjasmor skriver:

Jeg synes du skal prøve at tage ud af landet i "mange" år, og når du så har det stramt, så må du da heller ikke komme hjem igen og "udnytte" det danske system. For du har ikke betalt.

Helt ærlig, hvad er det for en knotten holdning at have? Vi lever i et velfærdssystem, som tænker i robin hood baner. Lad nu VÆRE med at gøre dig hellig fordi du tjener nok. Og lad være med at være bitter over at 40 kr af din skat går til lige den her pige, som har det svært! Smut hvis du ikke kan lide lugten i bageriet. NÅ!

Anmeld

6. februar 2013

Mettefpigen

Wauww hvor skal man da bare ikk sige et ord "forkert" så flegner folk da helt ud..... Hold da op!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.