Eksperthjælp: pige 7 måneder, startet på rugbrød med pålæg, nu hyppige afføringer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.043 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. februar 2013

Lisbeth Jess

"pige 7 måneder, startet på rugbrød med pålæg, nu hyppige afføringer."

Hej Lisbeth.
Jeg har nu en datter på 7måneder der nu har fået mos ca. Siden hun var 4 måneder gammel. Men her for ca. 7-14 dage siden begyndte jeg med at give hende små stykker rugbrød med leverpostej, rejeost. Også avokado og kylling i tern osv.. Men nu er hun begyndt at lave bæ 4-5-6 gange dagligt, og er begyndt at blive meget hudløs ved numsen!! er det helt normalt?
Håber du kan svare på dette.
Knus Louise.

Lisbeths svar

Hej Louise!
Der kan i starten komme reaktioner når hun overgår til mere fast føde.
Det kan også være andre ting.
M.h.t. kosten tror jeg, du skal starte med at give hende bondebrød. Deter lysere og mere skånsomt.
Pålæg skal du starte forsigtigt med. et par dage med leverpostejg, gerne økologisk. Går det fint putter du en ny ting på i et par dage.
Stille og roligt introducerer du hende til nye ting. Istedet for rejseost brug den milde smøreost.
avocados er også en god ting, alligvel vent med at give til du har set hun kan tåle de andre ting.
Når der er gået 1 måneds tid kan du overgå til lyst rugbrød og senere til mørkt rugbrød.

Hvis ikke ovenstående hjælper og hun bliver ved med hyppige afføringer, så er det noget andet, en mave-tarm infektion eller måske bare tænder.Bliver det ved skal du kontakte egen læge.

Håber du undgår hun får hul på huden,og rigtig meget held og lykke fortsat med hende.
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.