Red Barnet, WSPA, Mødrehjælpen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

398 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. februar 2013

Tulle28

Og alle de andre man gerne giver en skilling i ny og næ. Jeg oplever at de ringer ind imellem, nej ringer er ikke det rette ord, de KIMER en ned, gerne midt i maden eller i weekenden, for at få en til at støtte yderligere. Her i weekenden var det mødrehjælpen. Jeg bliver så irriteret, at jeg som regel bare siger nej tak. Især når de begynder at skulle have kontonumre over telefonen, står jeg af. Det kan godt være at de ikke umiddelbart kan misbruge mit kontonr. uden at have den 3-cifrede kode, men jeg udleverer altså ikke den slags oplysninger sådan bare uden videre. Og jeg hader at føle mig presset til at skulle støtte. Jeg giver når jeg synes jeg har overskud og mødrehjælpen får en pose tøj i ny og næ.

Har I andre det også sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

Isabella_mor

Tulle28 skriver:

Og alle de andre man gerne giver en skilling i ny og næ. Jeg oplever at de ringer ind imellem, nej ringer er ikke det rette ord, de KIMER en ned, gerne midt i maden eller i weekenden, for at få en til at støtte yderligere. Her i weekenden var det mødrehjælpen. Jeg bliver så irriteret, at jeg som regel bare siger nej tak. Især når de begynder at skulle have kontonumre over telefonen, står jeg af. Det kan godt være at de ikke umiddelbart kan misbruge mit kontonr. uden at have den 3-cifrede kode, men jeg udleverer altså ikke den slags oplysninger sådan bare uden videre. Og jeg hader at føle mig presset til at skulle støtte. Jeg giver når jeg synes jeg har overskud og mødrehjælpen får en pose tøj i ny og næ.

JA.... også når der er nogen der ringer og vil have en til at prøve et eller andet blad eller lign... 

Anmeld

5. februar 2013

Frk. Himmelblå

Tulle28 skriver:

Er så enig, - jo flere man støtter, jo mere tiggeri udsættes man for.

Det er pisseirriterende, rent ud sagt.

Vi støtter rigtig meget her i familien, og det bevirker, som du skriver, er man nærmest ikke haret øjebliks fred for en opkalds-påduttet dårlig samvittighed., - det er sgu da ikke rimeligt, - man burde da være i sin gode ret til i hvert fald en smule god samvittighed, når nu man støtter fast hver måned, men nej..

Jeg pudser lige glorien og skriver her, hvem vi fast støtter: Unicef, Plan (fadder-barn), Folkekirkens Nødhjælp og Amnesty Int. Det er immervæk 1.000 kr om måneden. 

Får indimellem sådan lyst til at sige fuck det, og så købe 12 par jeans om året i stedet. Men ved jo godt, at det ikke er fair..

Men ih altså. 

Og hvis der er noget, der kan snerre hovedet af bidragsjægere på strøget, så er det sgu mig! "Har du lige 2 minutter?" - NEJ!!!!!

Anmeld

5. februar 2013

hesøth

Tulle28 skriver:

Jeg siger Nej tak og lægger på.

Jeg har 3 børn via Børnefonden og støtter desuden Julemærkehjemmene og Familier med kræftramte børn. Synes det er irriterende at de altid ringer og "tigger" på den måde - jeg bestemmer jeg hvad jeg vil støtte.

Hvad skal de også med dit kontonummer? Det var vel mere oplagt at du fik deres, hvis du skulle sende penge til dem?

Anmeld

5. februar 2013

Tulle28

Frk. Himmelblå skriver:

Er så enig, - jo flere man støtter, jo mere tiggeri udsættes man for.

Det er pisseirriterende, rent ud sagt.

Vi støtter rigtig meget her i familien, og det bevirker, som du skriver, er man nærmest ikke haret øjebliks fred for en opkalds-påduttet dårlig samvittighed., - det er sgu da ikke rimeligt, - man burde da være i sin gode ret til i hvert fald en smule god samvittighed, når nu man støtter fast hver måned, men nej..

Jeg pudser lige glorien og skriver her, hvem vi fast støtter: Unicef, Plan (fadder-barn), Folkekirkens Nødhjælp og Amnesty Int. Det er immervæk 1.000 kr om måneden. 

Får indimellem sådan lyst til at sige fuck det, og så købe 12 par jeans om året i stedet. Men ved jo godt, at det ikke er fair..

Men ih altså. 

Og hvis der er noget, der kan snerre hovedet af bidragsjægere på strøget, så er det sgu mig! "Har du lige 2 minutter?" - NEJ!!!!!

1.000,-?!! Det er mange penge! Helt så "gavmilde" er vi ikke her, men det løber da alligevel op. Jeg støttede WSPA med et månedligt beløb, men så skiftede jeg bank og så begyndte de at ringe, fordi pengene jo så ikke kom mere. Og de ringede og ringede og ringede... Og nu støtter jeg dem ikke længere, fordi jeg blev så rasende Det er jo synd, for det går udover de mennesker (eller dyr), som har brug for støtten. Utroligt at de ikke selv kan se det.

Og jeg er ligesom dig RIGTIG god til at vrisse NEJ TAK, når de stopper en på gaden

Anmeld

5. februar 2013

Tulle28

hesøth skriver:

Jeg siger Nej tak og lægger på.

Jeg har 3 børn via Børnefonden og støtter desuden Julemærkehjemmene og Familier med kræftramte børn. Synes det er irriterende at de altid ringer og "tigger" på den måde - jeg bestemmer jeg hvad jeg vil støtte.

Hvad skal de også med dit kontonummer? Det var vel mere oplagt at du fik deres, hvis du skulle sende penge til dem?

Det er jo hvis man skal lave en fast, månedlig overførsel, så kan de liiiige oprette en med det samme. Ellers tak du!

Anmeld

5. februar 2013

MorDk

Jeg er så én af dem der ikke støtter/betaler til noget som helst. jeg har hårdt brug for pengene selv! Jeg har en lokal hjemløs som sælger HusForbi som jeg stikker en 20ér i ny og næ... men ellers ikke!

Anmeld

5. februar 2013

Lone Jakobsen

jeg oplever faktisk yderst sjældent at blive ringet op af nogen. så det kender jeg slet ikke til.

jeg støtter gerne dem der står på gader og i indkøbscentre. men jeg synes det er lidt svært. for hvem skal man støtte, og hvorfor lige dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.