Tulle28 skriver:
Og alle de andre man gerne giver en skilling i ny og næ. Jeg oplever at de ringer ind imellem, nej ringer er ikke det rette ord, de KIMER en ned, gerne midt i maden eller i weekenden, for at få en til at støtte yderligere. Her i weekenden var det mødrehjælpen. Jeg bliver så irriteret, at jeg som regel bare siger nej tak. Især når de begynder at skulle have kontonumre over telefonen, står jeg af. Det kan godt være at de ikke umiddelbart kan misbruge mit kontonr. uden at have den 3-cifrede kode, men jeg udleverer altså ikke den slags oplysninger sådan bare uden videre. Og jeg hader at føle mig presset til at skulle støtte. Jeg giver når jeg synes jeg har overskud og mødrehjælpen får en pose tøj i ny og næ.
Har I andre det også sådan?
Er så enig, - jo flere man støtter, jo mere tiggeri udsættes man for.
Det er pisseirriterende, rent ud sagt.
Vi støtter rigtig meget her i familien, og det bevirker, som du skriver, er man nærmest ikke haret øjebliks fred for en opkalds-påduttet dårlig samvittighed., - det er sgu da ikke rimeligt, - man burde da være i sin gode ret til i hvert fald en smule god samvittighed, når nu man støtter fast hver måned, men nej..
Jeg pudser lige glorien og skriver her, hvem vi fast støtter: Unicef, Plan (fadder-barn), Folkekirkens Nødhjælp og Amnesty Int. Det er immervæk 1.000 kr om måneden. 

Får indimellem sådan lyst til at sige fuck det, og så købe 12 par jeans om året i stedet. Men ved jo godt, at det ikke er fair..
Men ih altså.
Og hvis der er noget, der kan snerre hovedet af bidragsjægere på strøget, så er det sgu mig! "Har du lige 2 minutter?" - NEJ!!!!!

Anmeld