Hvad får man som enlig på KH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har lige nogle spørgsmål, hvad får man som enlig på KH? Hvad får man i børneydelse og er der nogle ekstra ydelser man kan søge? Hvad har du udbetalt hver månede ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Mettefpigen

Mener det er 13952 før skat.. Så kan du søge om børnebidrag fra faderen, forhøjet børnetilskud som er på 2500 hver 3 måned.... Jeg kommer til at få 11642 ca udbetalt.....

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Mener det er 13952 før skat.. Så kan du søge om børnebidrag fra faderen, forhøjet børnetilskud som er på 2500 hver 3 måned.... Jeg kommer til at få 11642 ca udbetalt.....

Okay, tusind tusind tak

Anmeld

4. februar 2013

Louise H.

Du får kontanthjælp som forsørger, ligesom alle andre (ca. 14.000)
Og så er der ekstra børnepenge og faderskabsbidraget (som jeg ikke kender tallene på)

Anmeld

4. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige nogle spørgsmål, hvad får man som enlig på KH? Hvad får man i børneydelse og er der nogle ekstra ydelser man kan søge? Hvad har du udbetalt hver månede ?

Som de andre skriver så ligger kontanthjælp på ca 14.000 kr før skat og hvad man får udbetalt er jo afhængig af fradrag. Derudover kan du søge ekstra og ordinært børnetilskud, som bliver lagt oveni børnepengene hver 3. måneder. Børnebidrag fra faderen ligger på lidt under 1300 kr om måneden. Så har du også den mulighed at søge om friplads, som også giver lidt luft i budgettet og som alle andre kan du søge boligstøtte.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.