Hvor meget mener I at far skal være med til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

793 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. juni 2009

Honningblomst

at betale, selvom børnene bor mest hos mor?
Jeg synes jo det er rimeligt at vi begge betaler til børneopsparing, at han er med til at give halvdelen til dyre ting(drengene sparer den anden halvdel selv) at han er medt il at give feks ny cykel, halvdelen af abonnement til fritidsinteresser osv..
Præcis på samme måde er det også rimeligt at mine børn kan se deres far så meget de vil og ikke kun på bestemte dage...eneste forskel er at deres mor og far ikke bor sammen?
Men hvad mener i? Hvor meget ville I forvente at far stadig var far, såvel socialt som økonomisk efter en skilsmisse...
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

Eva skriver:

Jeg synes jo det er rimeligt at vi begge betaler til børneopsparing, at han er med til at give halvdelen til dyre ting(drengene sparer den anden halvdel selv) at han er medt il at give feks ny cykel, halvdelen af abonnement til fritidsinteresser osv..
Præcis på samme måde er det også rimeligt at mine børn kan se deres far så meget de vil og ikke kun på bestemte dage...eneste forskel er at deres mor og far ikke bor sammen?
Men hvad mener i? Hvor meget ville I forvente at far stadig var far, såvel socialt som økonomisk efter en skilsmisse...
Knus Eva..

jeg er enig med dig... nu er jeg sammen med faren og tror og håber på at blive det men hvis det gik galt, vil jeg også mene at far skal bidrage med det samme som før (næsten)

Anmeld

18. juni 2009

karina1980

der er jeg jo nok lidt mere firkantet, men min eks. ser jo heller ikke sin søn på andet end bestemte, fastlagte dage, dels fordi han ikke magter det(faren) og dels fordi han igen for nylig har truet med at stikke af med ham og hans lillebror,

så her er holdningen at jeg heller betaler det hele end lader ham være en del af noget som helst.

ikke at det er den bedste løsning, for det måtte da helt bestemt være at man kunne deles om det hele, socialt,fysisk, psykisk og økonomisk,

Anmeld

18. juni 2009

engel©

Hej

Jeg syntes det er en rigtig svær størrelse du tager hul på her ... Og jeg er meget spændt på at læse hvad andre syntes ...

Langt hen af vejen er jeg enig med dig om hvad far bør være med til ...
de 1100 han 'slipper' med om måneden rækker jo ikke langt når man tænker på hvad et barn koster om måneden ... Og efter hvad jeg kan forstå - så kan faderen jo også trække børnepengene fra ...

Men når den virkelige verden banker på, tvivler jeg på at specielt mange fædre vil punge ud med de ting du nævner ... Desværre ...

Når de er små, er det måske lidt svært for dem selv at 'bestemme' hvor meget de vil se far - men jeg syntes da som udgangspunkt at det er ok at børnene ser deres fædre mere end 'standart samvær' hvis det er deres ønske ...

Mvh
Engel

Anmeld

18. juni 2009

Honningblomst

karina1980 skriver:

der er jeg jo nok lidt mere firkantet, men min eks. ser jo heller ikke sin søn på andet end bestemte, fastlagte dage, dels fordi han ikke magter det(faren) og dels fordi han igen for nylig har truet med at stikke af med ham og hans lillebror,

så her er holdningen at jeg heller betaler det hele end lader ham være en del af noget som helst.

ikke at det er den bedste løsning, for det måtte da helt bestemt være at man kunne deles om det hele, socialt,fysisk, psykisk og økonomisk,

Men som du beskriver det, så er det jo heller ikke "normalt" at en far opfører sig sådan....og ved da godt der er mange der mener at de med de småpenge de giver har gjort alt og så bare lige lidt fredagsslik hveranden uge og så er de bare de perfekte fædre.-smiler- og der er det nok også bedst de ikke er en større del af barnets eller børnenes liv.
Men er man to helt almindelige forældre som vil sine børn det bedste, så deles man vel om alt...lige fra at blive hjemme ved barn syg, til at tage til møder på skoleb, gå til sport med dem, give lommepenge osv..
Knus Eva..som måske er naiv men jeg forventer SGU min x er med på alle områder omkring sine børn..enten eller..man kan ikke bare melde sig lidt ind i sine børn liv...ikke i min verden..smiler

Anmeld

18. juni 2009

Pia.

Eva skriver:

Knus Eva..

Glæder mig til at høre nogle gode svar... - for her køre den store diskution nemlig lige pt. !!!! fantastisk....

vi er slet ikke enige nemlig....

Anmeld

18. juni 2009

Honningblomst

engel© skriver:

Hej

Jeg syntes det er en rigtig svær størrelse du tager hul på her ... Og jeg er meget spændt på at læse hvad andre syntes ...

Langt hen af vejen er jeg enig med dig om hvad far bør være med til ...
de 1100 han 'slipper' med om måneden rækker jo ikke langt når man tænker på hvad et barn koster om måneden ... Og efter hvad jeg kan forstå - så kan faderen jo også trække børnepengene fra ...

Men når den virkelige verden banker på, tvivler jeg på at specielt mange fædre vil punge ud med de ting du nævner ... Desværre ...

Når de er små, er det måske lidt svært for dem selv at 'bestemme' hvor meget de vil se far - men jeg syntes da som udgangspunkt at det er ok at børnene ser deres fædre mere end 'standart samvær' hvis det er deres ønske ...

Mvh
Engel

Jo jo..han kan trække det fra..er det 600-700kr han reelt giver...det mener jeg.

Mine drenge er 3,6 og 12 år og de bestemmer selv hvor meget og lidt de er der...den lille skal afleveres men de store gå selv derover når de vil..han bor 150 m. fra mig. Men de har faste dage også, men der må de nu gerne blive hos mig hvis jeg er hjemme,...men som udgangspunkt er de to små hos ham hveranden weekend.

Jeg har fra starten lagt ud med at vi er fælles...han ville jo også have fælles forældremyndighed(som de fleste fædre vil)...og vil man det, så er det FÆLLES, på alle områder...igen, så mener jeg ikke bare man kan tage det man synes er sjovt og læne sig tilbage på andre områder.

heldigvis er min x enig, så han er med indover...økonomisk og følelsesmæssigt og har jo dermed et super forhold til sine børn.

Knsu Eva..som sgu nok er en streng x at have-griner

Anmeld

18. juni 2009

cami87

nu er jeg jo selv far til en datter jeg indtil videre kun ser hver lørdag.. arbejder hårdt på at få hende hver anden weekend.. i den stituation jeg står i lige nu vil jeg ikke betale noget udover børnepengene, men hvis jeg havde hende feks hver anden uge.. ville jeg gerne være med til at betale halvdelen..

vil forresten lige høre jeres mening.. vil i mine at min datter på 1½ år er klar til at overnatte ved mig?

Anmeld

18. juni 2009

Honningblomst

Pia. skriver:

Glæder mig til at høre nogle gode svar... - for her køre den store diskution nemlig lige pt. !!!! fantastisk....

vi er slet ikke enige nemlig....

Uha..det kan blive en god diskussion...men vil de have FÆLLES forældremyndighed, vil de være på lige fod med den anden forældre, så er man altså lige på alle områder...de småpenge der gives hver måned, det dækker en lille del af: børnepasning, tøj, gaver, ekstra vand, varme, el, mad, medicin osv...
Jeg synes det er sørgeligt at fædre på den måde mener at alt er klaret ved at give nogle hundrede kroner..hvad mener din x??
Knus Eva..

Anmeld

18. juni 2009

karina1980

Eva skriver:

Men som du beskriver det, så er det jo heller ikke "normalt" at en far opfører sig sådan....og ved da godt der er mange der mener at de med de småpenge de giver har gjort alt og så bare lige lidt fredagsslik hveranden uge og så er de bare de perfekte fædre.-smiler- og der er det nok også bedst de ikke er en større del af barnets eller børnenes liv.
Men er man to helt almindelige forældre som vil sine børn det bedste, så deles man vel om alt...lige fra at blive hjemme ved barn syg, til at tage til møder på skoleb, gå til sport med dem, give lommepenge osv..
Knus Eva..som måske er naiv men jeg forventer SGU min x er med på alle områder omkring sine børn..enten eller..man kan ikke bare melde sig lidt ind i sine børn liv...ikke i min verden..smiler

jo som normale voksne mennesker mener jeg godt at man burde kunne finde en langt bedre løsning, end den standard de har ved statsamtet,

jeg ville sgu nok hvis tingene så anderledes ud, forlange at han deltog mere og var med betalende til det hele, hvilket vi faktisk også har haft prøvet engang og det gik rigtig godt i 2-3 mdr, så det kan lade sig gøre,

desværre så gik hans kæreste fra ham og så fik han en depresion og siden har det kørt rigtig skidt, trods ny kæreste og ny baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.