Hvordan kommer jeg til at tro på at jeg kan...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

303 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. juni 2009

Honningblomst

jeg skal til eksamen meget snart...har skrevet en opgave jeg skal op og forsvare og jeg frygter det så meget...hader at blive bedømt og jeg er sikker på at jeg er alt for dårlig og dum til det. Kan slet ikke rumme det og panikker ind imellem, skriver og læser lidt og så laver jeg en masse overspringshandlinger, blandt andet ved at kikke herind...
Fortæl mig lige hvordan jeg bryder det her hade-eksamen-ikke-tro-på-jeg-kan-fænomen, som jeg lider af....har sgu bare lyst til at stikke af (hmm, har jeg gjort til en eksamen engang, så min lærer kørte 120 km for at hente mig...så det er nok ikke løsningen)
Bare det var en skriftlig...kan ikke det mundtlige...bliver så usikker...øvøv...
Har ellers skrevet om noget spændende...relationer, intentioner og skæld ud...men kan intet huske nu, synes jeg..
Knus Eva..som måske bare skulle stikke af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Mathilde

Godt spørgsmål....hvis du finder løsningen vil jeg gerne høre svaret

Jeg kender det du beskriver fra mig selv og har det på præcis samme måde, når jeg skal bedømmes. Jeg har været til 3 eksamener i år og det er bestemt ikke rart.
Jeg sagde til mig selv, at jeg har en dejlig kæreste der elsker mig, en skøn lille pige i maven, der snart kommer ud og nogle søde veninder, så hvis eksamen ikke går super godt, så har jeg da stadig de vigtigste ting her i livet. Det virkede for mig og samtidig har jeg skruet mine egne forventninger ned og lagt mindre pres på.
Jeg har knoklet mindre, men stadig fået 1x12 og 3x10 indtil videre, så måske skal man bare tro på at man kan. Men hvordan man kommer til at tro på at man kan, er nok en større opgave..

Det var vidst ikke til meget hjælp, men held og lykke med det.
Knus Mathilde

Anmeld

18. juni 2009

Marie;-)

Overbevis dig selv om at det nok skal gå - og at de ikke er modstandere på den anden side af bordet!! Det er ok at være nervøs, men synd hvis det ødelægger det for dig.

Men du kan jo sagtens!!!

Træn ved at holde oplæg for dig selv igen og igen. (Man føler sig lidt dum, men det virker) Herefter prøv med en veninde som lytter til dig.

Oplæg:
-Forbered et resume af opgaven.
-Lav lidt smarte grafer eller andet lir.
-Afslut med kritik af egen opgave - hvad ville du have gjort anderledes hvis du skulle lave opgaven om? Så kan du nemlig redde evt. fejl i opgaven i land - og det giver bonus!

Det er disse ting du skal læse op for dig selv og lade som om du er til eksamen. Til eksamen bliver du sikkert afbrudt, men det er rart at have noget med, som du kan falde tilbage på.

Held og lykke! Er sikker  på at det vil gå godt!!

Anmeld

18. juni 2009

Ni-ko-li-ne

det lyder spændende! hvilken udd. er du igang med?

jeg har selv lidt kanon meget af det der åndssvage skræk....

konfronter dig selv.... hvad er det værste der kan ske? (at de syns det er noget shit ) og hvad så hvis det skete? (så ville du vide hvad du har gjort galt og få en chance til at lave det om) og ingen ville synes dårligere om dig!!!! 

husk at vi er mennesker og vi lave fejl, sådan er det bare... 

er sikker på at du klarer det til UG kryds og slange 

Anmeld

18. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
På 3. semester på uni besluttede jeg mig for at fessor og sensor var små uvidende mennesker, og det var min opgave at forklare dem, hvordan det skulle fungere. Det hjalp rigtig meget. Selvfølgelig var jeg nervøs, men jeg kunne ryste det meste af mig.

Og man skal lave overspringshandlinger når det er eksamenstid ;0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.