Nyt mellemnavn til mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.379 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. februar 2013

Victoria2013

Så er det simpelthen gjort - jeg har netop betalt for og sendt den digitale blanket afsted til godkendelse af ændring af mit navn  

Det er godt nok spændende, jeg håber det går igennem. Mit nye mellemnavn har været min farmors pigenavn (som jeg altid har været vild med), men jeg vil ikke have det som efternavn og ej heller med bindestreg til mit efternavn. Og navnet er også et frit efternavn, så kan tages som mellemnavn. Så det har jeg simpelthen ansøgt om...

Så slipper vores datter for at få et sindssygt langt efternavn (vi har begge lange -sen efternavne), og kan nøjes med sit eget navn og mit mellemnavn og sin fars efternavn.

Mine forældre ved godt vi har snakket om det, men de ved jo ikke at nu har jeg sendt blanketten. Så jeg glæder mig til at fortælle det til dem, når/hvis ansøgningen går igennem, hvilket den da meget gerne skulle

Skulle bare lige ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Silas&Mille

Jeg gjorde noget af det samme i sommers.
Var så træt af mit -sen efternavn og det ville slet ikke passen sammen med kærestens hvis vi engang skulle blive gift.

Så snakkede min mor om min oldemors pige mellemnavn, som af en eller anden grund slet ikke er ført videre. Så jeg søgte om at tage det som efternavn. Det er ikke et frit efternavn da der kun er ca 800 personer der hedder det, men da det er i lige linje tilbage slægsmæssigt, så var det ikke noget problem

Begge vores børn har mit nye efternavn til mellemnavn og kærestens efternavn, og det lyder bare rigtig godt sammen

Anmeld

4. februar 2013

Kloster

Jeg gjorde det samme for et par år siden.

Der fik jeg min tipoldemors ungpigenavn (hendes efternavn)

Min mands mellemnavn er lukket og det skal man "fødes" til, så hele hans familie og vores drenge hedder det. Jeg hed bare et alm gammelt pigenavn til mellemnavn. Har aldrig kunnet lide det navn og fik det byttet ud med Kloster.

Bruger det faktisk hele tiden. Hedder Jensen efter min mand, men det bruger jeg kun, hvis jeg skal skrive det fulde navn.

Anmeld

4. februar 2013

Chraz

Er der egentlig nogen der ved hvad det koster at fjerne et navn? Jeg har et mellemnavn som jeg faktisk kun bruger og så hedder jeg Andersen til eftermavn.. Det er et navn jeg VILDT gerne vil af med!

Anmeld

4. februar 2013

Victoria2013

Jeg tror det koster noget uanset hvad... jeg betaler jo ikke for ændringen af mit navn egentlig, men det jeg har betalt er jo administrations-gebyr osv. Og det skal de vel have uanset hvad. Det kostede 490 kr

Lidt sjovt at høre om jer andre som også har fået ændret jeres navne. Jeg ved ikke om min kæreste og jeg nogensinde bliver gift og tror stadig jeg ville beholde mit eget efternavn hvis det skulle ske. Mellemnavnet er nok mere fordi jeg altid godt har kunnet lide det og så kan lillepigen få et navn der har lidt af os begge i sig, uden at navnet er uendeligt

Anmeld

4. februar 2013

Chraz

Jah ved godt det koster penge.. Ved bare ikke hvor meget  Og ved ikke helt hvor jeg kan undersøde det henne.. Men jeg har også hørt at man skal betale oveni med nyt kørekort, sygesikring osv..

Anmeld

4. februar 2013

Victoria2013

Jah ved godt det koster penge.. Ved bare ikke hvor meget  Og ved ikke helt hvor jeg kan undersøde det henne.. Men jeg har også hørt at man skal betale oveni med nyt kørekort, sygesikring osv..

Hov det havde jeg helt glemt at tænke på... nå, har nok råd til de ekstra udgifter alligevel til nyt kørekort og nyt pas - og det er jo det værd

Kig i øvrigt evt på https://www.personregistrering.dk/ hvis du skal finde ud af noget om navneændring og priser

Anmeld

4. februar 2013

Chraz

Kia2013 skriver:

Hov det havde jeg helt glemt at tænke på... nå, har nok råd til de ekstra udgifter alligevel til nyt kørekort og nyt pas - og det er jo det værd

Kig i øvrigt evt på https://www.personregistrering.dk/ hvis du skal finde ud af noget om navneændring og priser

Mange tak Jeg kigger lige

Anmeld

4. februar 2013

tarkoflen

Tillykke med dit nye navn

Vores pige kommer også til at hedde mit mellemnavn og kærestens efternavn, det er perfekt, når man begge kan give lidt videre, synes jeg!

Anmeld

4. februar 2013

BabyMus

Kia2013 skriver:

Så er det simpelthen gjort - jeg har netop betalt for og sendt den digitale blanket afsted til godkendelse af ændring af mit navn  

Det er godt nok spændende, jeg håber det går igennem. Mit nye mellemnavn har været min farmors pigenavn (som jeg altid har været vild med), men jeg vil ikke have det som efternavn og ej heller med bindestreg til mit efternavn. Og navnet er også et frit efternavn, så kan tages som mellemnavn. Så det har jeg simpelthen ansøgt om...

Så slipper vores datter for at få et sindssygt langt efternavn (vi har begge lange -sen efternavne), og kan nøjes med sit eget navn og mit mellemnavn og sin fars efternavn.

Mine forældre ved godt vi har snakket om det, men de ved jo ikke at nu har jeg sendt blanketten. Så jeg glæder mig til at fortælle det til dem, når/hvis ansøgningen går igennem, hvilket den da meget gerne skulle

Skulle bare lige ud med det

Fedt så fik du gjort det! Hvad tror du dine forældre siger til det så?! Jeg tror altså heller ikke der skulle være noget i det ud fra de ting du skrev også i den anden tråd. Det kommer helt sikkert til at gå igennem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.