hjælp :) 6 mdr, dårlig til grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

433 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. februar 2013

Mor1012

Hej alle

Min pige på 6 mdr, er stadig super dårlig til grød.. hun spiser ikke engang en halv dl.

hvad skal man gøre :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

lycly

Min datter var heller ikke god til det, så jeg lod være. Startede op igen ved 7 mdr og fra dag 1 af spiste hun havregrød hver morgen uden problemer. Så måske du skal prøve at holde en lille pause med det?

Anmeld

4. februar 2013

raca

børn kan fint overleve uden grød, grød giver ikke rigtigt noget, der er jo ikke store mængder fantastisk næring vitaminer i og ej heller smag i grød.. modermælk er langt mere nærings tæt end grød. og hun er jo kun 6 mdr, fast føde skal jo tidligst introduceres nu.

så der er ingen skade sket..  hun skal nok lære at spise når hun er klar..

Du kan søge på BLW..

det er en form for føde introduktion hvor barnet ikke får grød og ikke bliver madet. men får mad det selv kan gnave af fra start af.  så ingen mos eller grød, men bløde grønsager, brød, og frugt det selv kan styrre.

Anmeld

4. februar 2013

Sara.

Min dreng var heller ikke vild med grød.

Så efter råd fra sundhedsplejersken startede vi op med små stykker kogte kartofler, sovs, frikadelle og andet blødt mad...... også rugbrød osv..... Han var 5 mdr.

Så hvis jeg var dig ville jeg prøve med noget andet mad som i også får

Anmeld

4. februar 2013

Elgaard73

Hej... Min dreng har heller aldrig været godt til grød (læs : han ville under ingen omstændigheder have det..)

Jeg kan ikke tælle hvor mange slags grød jeg har stået og kogt sammen, blot for at smide dem ud. Så frustrende! 

Da han var omkring de 6 måneder, gav jeg op og begyndte at give ham "gnavemad". Altså agurk, kogte grønsager OSV.... Og det var et hit. Han elskede at han selv kunne sidde og styre det. 

Så han var altså et gnavebarn og ikke et grødbarn. Jeg tænker at du måske kunne prøve det. Prøv evt at vende det med din SP...

Anmeld

4. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alberte er lige blevet 7 mdr, og det er først inden for den sidste uge at hun er blevet glad for grød. Vi startede da hun blev 6 mdr, og der spiste hun højest 4-5 tsk fulde. Vi har bare taget det stille og roligt. De fleste dage får hun kun grød 1 gang til aftensmad. Morgenmad er i hvert fald ik noget hit og alt med klumper vil hun overhovedet ik ha.

Prøv evt at holde et par dages pause, det hjalp her!! Vh stine

Anmeld

4. februar 2013

Mor1012

Elgaard73 skriver:

Hej... Min dreng har heller aldrig været godt til grød (læs : han ville under ingen omstændigheder have det..)

Jeg kan ikke tælle hvor mange slags grød jeg har stået og kogt sammen, blot for at smide dem ud. Så frustrende! 

Da han var omkring de 6 måneder, gav jeg op og begyndte at give ham "gnavemad". Altså agurk, kogte grønsager OSV.... Og det var et hit. Han elskede at han selv kunne sidde og styre det. 

Så han var altså et gnavebarn og ikke et grødbarn. Jeg tænker at du måske kunne prøve det. Prøv evt at vende det med din SP...

er bange for hun blir kvalt

bare hun får en klump kartoffel som ikke er most ordenlig, er hun ved at brække  sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.