Smæk lige i face ;'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
7 svar
2 synes godt om
3. februar 2013

CarinaSB

Fik lige smækket disse 2 sætninger i hovedet af en kammi idag

‎" Det er godt at savne din far engang imellem"

Ja yaaay så kan jeg da godt regne med at have det godt resten af livet

Og det er jo ikke det væreste i verden at miste en forældre .. der er da ting i ens liv der er meget værre ..

Ja det kan sq da godt være ... men for fanden jeg savner min far .. det er altså kun 5 mdr siden at jeg mistede ham 

Sætningerne med fed er dem som han slyngede ud .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

Kløver

Hvor ufølsomt

Kæmpe kram til dig, og forstår godt du savner ham, man forventer ikke at miste en forældre i så ung en alder

Anmeld

3. februar 2013

MomInTheMaking

CarinaSB skriver:

Og det er jo ikke det væreste i verden at miste en forældre .. der er da ting i ens liv der er meget værre ..

Ja det kan sq da godt være ... men for fanden jeg savner min far .. det er altså kun 5 mdr siden at jeg mistede ham 

Den første sætning synes jeg altså lyder som om at han anderkender at det må være hårdt for dig og at det er godt at du savner ham, det betyder jo at du elskede ham. 

Den anden lyder som en ret typisk men malplaceret trøstesætning. Lidt alla "det skal nok gå alt sammen". Tænker når det er en du kalender for en kammerat der siger det, mener han det vel ikke ondskabsfuldT? Men jeg ved selvfølgelig ikke i hvilken kontekst og med hvilken tone det blev sagt. 

Dog er det ikke sætninger jeg personligt ville tænke på som negative. kan være jeg tager fejl.

men det gør mig ondt med din far. Det er aldrig sjovt at miste en forælder eller nogen tæt på generelt.

Anmeld

4. februar 2013

CarinaSB

Mom In The Making skriver:

Den første sætning synes jeg altså lyder som om at han anderkender at det må være hårdt for dig og at det er godt at du savner ham, det betyder jo at du elskede ham. 

Den anden lyder som en ret typisk men malplaceret trøstesætning. Lidt alla "det skal nok gå alt sammen". Tænker når det er en du kalender for en kammerat der siger det, mener han det vel ikke ondskabsfuldT? Men jeg ved selvfølgelig ikke i hvilken kontekst og med hvilken tone det blev sagt. 

Dog er det ikke sætninger jeg personligt ville tænke på som negative. kan være jeg tager fejl.

men det gør mig ondt med din far. Det er aldrig sjovt at miste en forælder eller nogen tæt på generelt.

Det med at savne min far engang imellem samlignede han med at savne en person som kommer hjem igen .. lige som at han savnede hans datter når han var på job .. jo jo det kan jeg da godt forstå .. men han kommer jo hjem til hende igen .. 

Den anden samlignede han med at det der var værre hvis man nu lige var syg en weekend .. Jamen igen du bliver jo rask efter din hals betændelse .. igen får jeg ikke min far igen .. 

Anmeld

4. februar 2013

Koen.

CarinaSB skriver:

sikke dog en ufølsom person!! Han ved vist ikke hvad det vil sige at miste en nærtstående person.. det er kun 5!!! mdr siden så lad du dig sørge alt det du har brug for for Det er 8 år siden jeg mistede min far(14år gammel) men den dag i dag kan jeg da stadig have dage hvor savnet er for voldsomt og jeg bare hyler..

Anmeld

4. februar 2013

TNBC

CarinaSB skriver:

Til marts er det 15år siden jeg mistede min mor(11år) og jeg savner hende da stadigvæk. Men jeg ved hun har det godt, for hun fik en god kontrakt med gud.
At miste et familiemedlem er det værste der kan ske.

Anmeld

4. februar 2013

MomInTheMaking

CarinaSB skriver:

Det med at savne min far engang imellem samlignede han med at savne en person som kommer hjem igen .. lige som at han savnede hans datter når han var på job .. jo jo det kan jeg da godt forstå .. men han kommer jo hjem til hende igen .. 

Den anden samlignede han med at det der var værre hvis man nu lige var syg en weekend .. Jamen igen du bliver jo rask efter din hals betændelse .. igen får jeg ikke min far igen .. 

ja, det er da godt nok nogen lidt underlige sammenligninger. Det virker som om han har svært ved at tackle din sorg, men hvis han er en ven, mener han nok ikke noget ondt med det, han ved måske bare ikke hvad han skal sige for at hjælpe dig. Men derfor er det stadig nogen underlige sammenligninger. Havde det været min kammerat havde jeg sagt til ham på en pæn måde at det sårede mig at han sidestiller midlertidigt savn med et savn du skal have for altid.

Anmeld

4. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mom In The Making skriver:

ja, det er da godt nok nogen lidt underlige sammenligninger. Det virker som om han har svært ved at tackle din sorg, men hvis han er en ven, mener han nok ikke noget ondt med det, han ved måske bare ikke hvad han skal sige for at hjælpe dig. Men derfor er det stadig nogen underlige sammenligninger. Havde det været min kammerat havde jeg sagt til ham på en pæn måde at det sårede mig at han sidestiller midlertidigt savn med et savn du skal have for altid.

Enig!! Tror ik han har ment noget ondt med det, men bare måske ik helt har vidst hva han sku sige/ gøre for at trøste dig. Og det var så lige de første 2 tanker der poppede op i hans hovede.

Min far døde i 2005, og jeg har også stadig dage hvor jeg savner ham helt frygteligt, og tænker at det er rigtig trist at mine børn aldrig nåde at opleve ham. Jeg har også ind i mellem fået "trælse" kommentar så som, ja men i det mindste var din far jo gammel og havde levet et langt og godt liv osv i den dur ( han var 69) Men det hjælper bare ik, for jeg var jo altså kun lige blevet 25. 

Nogen gange ved folk bare ik lige helt hva de ska sige, for at trøste. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.