Hej piger..
Jeg har valgt at skrive som anonym da jeg har familie herinde og ikke ønsker dem inddraget i vores problem.
Jeg står i den situation at jeg bor sammen med min kæreste og vores fælles barn på 19 måneder. Min kæreste har en dejlig pige fra tidligere på 10 år og ordningen lyder 7/7. Når vi er her alle sammen kører alt bare super, bonus har taget rigtig godt imod sin nye rolle som storesøster og det hele. Problemet opstår omkring hentning og bringning af bonus. Vores datter er nemlig født for tidligt og er meget sensitiv, hun har meget svært ved omvæltninger selv om jeg gør alt for at skåne hende, min datter har iøvrigt et fantastisk forhold til sin storesøster, men hun bliver desværre så påvirket både når den store kommer og går igen.. Når jeg skriver påvirket betyder det i praksis at hun græder konstant i 2 timer og slet ikke kan/vil trøstes. Vi er alle påvirket af situationen, også dagplejemor, der jo mærker det i dagplejen. Efter de 2 timer er gået, begynder hun langsomt at "tø" op og ugen forløber så helt normalt igen indtil aflevering.
Dette har selvfølgelig også bevirket til at bonus ikke kan komme forbi en dag fordi hendes mor skal noget, fordi at den lille bliver så påvirket og det kan ingen af os klare. Vi bor meget tæt på biomor, og vi oplevede engang at bonus kom tilfældigt forbi for at hente noget uden varsel, og hendes mor havde selvfølgelig bedt hende om at komme hurtigt hjem igen. Da jeg åbnede døren og så det var min søde bonusdatter væltede min egen datters verden HELT sammen, og så gik hun jo ovenikøbet igen med det samme.. Jeg ved snart ikke mine levende råd, det gør mig simplethen så ked af det, det er hårdt for mig at se min datter så ked af det, hun har desværre ikke noget sprog endnu og har derfor også svært ved at give udtryk for sine følelser verbalt.
Måske i har nogle gode råd, eller er der måske noget jeg overser? Hilsen den triste mor/bonus
Anmeld