Please se det er en periode..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er så træt i mit hoved, jeg er IKKE træt af mit barn men han snakker konstant, selv med mad i munden når jeg beder ham lade vær, han siger nej til ALT såsom "Du skal hører hvad jeg siger - NEJ!", "Vi skal hjem nu og spise mad -NEJ!" eller "Skat, du skal i bad - NEJ!" og det er bare til alt, han er så fuld af energi at selv en hel dag i legeland er han stadigvæk helt oppe og ringe.. Har i et par ideer til hvordan jeg enten rammer en bobbel med mere energi eller råd til at tackle hans adfærd.. Nu har det lige taget 20min at få nattøj på, VI SÆTTER grænser men han griner af os, og løber - holder vi ham lidt fast sparker han og slår..

Please sig det er en periode - han er 3år..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

booster_88

Det er nøjagtig det samme herhjemme pt, og det er bare en periode, men man skal godt nok bide sig i læben og holde tungen lige i munden, og holde deres usynlige snor helt tæt til kroppen.

Vores er 4 år. Det skal dog lige siges han er lidt mentalt bagud og snakker ikke så godt endnu, så jeg tror ikke det varer et år før end det er slut, bare så dit hjerte ikke sidder i halsen på dig

Anmeld

3. februar 2013

Malthe2010

Anonym skriver:

Jeg er så træt i mit hoved, jeg er IKKE træt af mit barn men han snakker konstant, selv med mad i munden når jeg beder ham lade vær, han siger nej til ALT såsom "Du skal hører hvad jeg siger - NEJ!", "Vi skal hjem nu og spise mad -NEJ!" eller "Skat, du skal i bad - NEJ!" og det er bare til alt, han er så fuld af energi at selv en hel dag i legeland er han stadigvæk helt oppe og ringe.. Har i et par ideer til hvordan jeg enten rammer en bobbel med mere energi eller råd til at tackle hans adfærd.. Nu har det lige taget 20min at få nattøj på, VI SÆTTER grænser men han griner af os, og løber - holder vi ham lidt fast sparker han og slår..

Det lyder som min søn på 2 og mig  

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

booster_88 skriver:

Det er nøjagtig det samme herhjemme pt, og det er bare en periode, men man skal godt nok bide sig i læben og holde tungen lige i munden, og holde deres usynlige snor helt tæt til kroppen.

Vores er 4 år. Det skal dog lige siges han er lidt mentalt bagud og snakker ikke så godt endnu, så jeg tror ikke det varer et år før end det er slut, bare så dit hjerte ikke sidder i halsen på dig

Gudskelov! Ikke at sige jeg ikke føler med Jer, men det er bare rart og vide man ikke er den eneste.. Idag har jeg næsten måtte slæbe ham ned i seng og er nu gået, hvor kæresten tilsidst gik ned til ham - han gider ikke svare, går i selvsving, råber og skriger - jeg er hårdt og kontant bare begyndt at gå efter en chance, han skal selvfølgelig lige have en mulighed for at slappe af og "opfører" sig pænt over for mig, men gør han så ikke det bagefter chancen, så går jeg også kommer jeg ikke tilbage - føler mig som en ond mor, men min grænse er bare snart nået..

Øv!

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Malthe2010 skriver:

Det lyder som min søn på 2 og mig  

Det er så trættende, føler mig som det ondeste menneske, se evt citat ovenover ..

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

booster_88 skriver:

Han er lige startet i BH, så hopper han kan få noget modstand fra de store drenge..

Anmeld

4. februar 2013

booster_88

Anonym skriver:

Gudskelov! Ikke at sige jeg ikke føler med Jer, men det er bare rart og vide man ikke er den eneste.. Idag har jeg næsten måtte slæbe ham ned i seng og er nu gået, hvor kæresten tilsidst gik ned til ham - han gider ikke svare, går i selvsving, råber og skriger - jeg er hårdt og kontant bare begyndt at gå efter en chance, han skal selvfølgelig lige have en mulighed for at slappe af og "opfører" sig pænt over for mig, men gør han så ikke det bagefter chancen, så går jeg også kommer jeg ikke tilbage - føler mig som en ond mor, men min grænse er bare snart nået..

Øv!

Det er rart at vide man ikke er alene, Og du behøves skam ikke få ondt af os, vi er jo vant til at have en trolde unge med de særlige behov

Vores kan også finde på at råbe og skrige, og man skal godt nok være hurtigt ude og få sat en grænse eller bliver de ved med at trække den helt ud til kanten.

Anmeld

4. februar 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Tror ikke du vil kunne beskrive et mere normalt barn end du gør her

Vores dreng er 2 og han har lidt af det du beskriver, men vi VED det vil blive værre på et tidspunkt indenfor et års tid.
Men sådan er ALLE børn (der er self undtagelser man tror faktisk ikke der er ret mange). Og det går over det er jeg 100% sikker på

Men ja det er hårdt og man skal godt nok bide sig selv i tungen nogle gange og tælle til 10.

Anmeld

4. februar 2013

LR85

Anonym skriver:

det lyder som om den deng skal have MEGET mere disiplin. 

Hvis han slår og sparker når i holder ham, så er det bare ind på værelset og TIME OUT, HVER GANG. 

I skal simpelthen vide at det ikke er i orden. 

stop med spørgsmålene, lad være at give ham et valg. Sig 'kom, nu skal du i bad' og tag ham i hånden og følg ham ud (hold fadt hvis ham prøver a slippe væk, og hvis han blir voldsom, er det ind på værelset alene i 3 min, og så tilbage til badet)

i skal vise ham vejen, guide ham og kunne rumme ham. 

En god ide er at 'advare' 5 min før, så han kan få lov at forberede sig. Vi ville jo også blive frustreret hvis vi bare blev smidt i seng mens vi læse en bog eller lign. 

Sig 'om lidt/5 min er det senge tid/skal du i bad/spiser vi. Giv ham en chance for at lege færdig eller forberede sig på at der sker noget andet om lidt. 

Hvis han blur frustreret, så anerkend det. Sig at du godt kan forstå at det er smadder irriterende og rigtig æv, men at nu er det sengetid og han kan lege videre i morgen. 

Husk, han gør det ikke for at være ond, men fordi han ikke kan finde ud af hvad der sker/skal ske ig det er svært for ham at rumme de følelser det medbringer. 

Håber du kan bruge det. Jeg har selv en 3 årig som vi køre meget stramme tøjler med, da det ellers ville løbe helt over styr. Og det giver godt ud, for vi oplever aldrig trodsighed/frækhed eller lign. 

Anmeld

4. februar 2013

Lone Jakobsen

bare rolig... du er ikke alene det lyder nemlig præcis som min yngste.

dog sparker og bider han ikke. der er jeg meget streng, og det acceptere jeg ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.