Er det bare mig? (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. februar 2013

Anonym trådstarter

Da jeg kender nogle stykker herinde, er jeg anonym.

Jeg er gift med en normalt sød og rar mand... Men de sidste par måneder, har gnidningerne været store. Ikke, at vi råber og skriger af hinanden, for sådan er jeg ikke. Vi er bare alt for ofte sure på hinanden. Jeg tror dog mest det er fra hans side, da jeg ikke normalt er typen, der bliver sur over småting.

Manden er noget ældre end mig, og jeg er ikke ret gammel. Jeg er nok lidt mere moden end andre på min egen alder, og han mindre udviklet end andre på sin alder, så på den måde passer vi sådan set fint sammen.. I hvert fald nogle gange! Andre gange, som i dag, beviser han meget tydligt at vi er SÅÅ forskellige. Jeg savner "mig" tid. Er helt klart en "loner", og jeg har det egentlig bedst alene. Det får jeg ikke meget af, da han gerne vil "klistre" lidt. (i frygt for, at det lyder negativt - det er ikke negativt ment!) Han er kærlig og sød og jeg elsker ham! Men åååååh, ville bare så gerne, at vi kunne have lidt tid, også hver for sig!

Nå, men i dag er så én af de der dage, hvor tingene bare går skidt mellem os. Jeg er virkelig udmattet, har ondt alle vegne og vores datter vil ikke rigtig noget som helst.
Han er så fyldt med overskud i dag, og begynder at sætte vasketøj over, rydde op etc., og bliver så SUR over, at jeg ikke hjælper, og bare sidder og læser. Jeg siger, at jeg er træt og jeg vasker tøj i hverdagen. Han bliver selvfølgelig ved med at sætte vaske over, hænge op etc.
Så går der lidt, og datteren virker træt. Vi lægger hende i seng, sætter mig i vores seng og kigger lidt på min mobil. Da der går lidt, og hun stadig ikke sover, går jeg ind og henter hende, og sætter hende i kravlegården, ved siden af manden som er i gang med at hænge tøj op. Gudhjælpemig om der ikke går 30 sekunder, hvorefter han kommer ind med hende, og siger, at han altså lige har gang i noget, og hun er sur!!! Øh, nå!
Og han brokker sig over jeg ikke "lige" tømmer opvaskemaskinen, sætter en vask over, lægger sammen, støvsuger og gør rent i køkkenet på de 7 timer han er afsted? I løbet af den tid han er på job, sover hun ca 2 timer. Kan han ikke forstå, at det gør man ikke "bare lige" når hun er sur!? Når hun endelig sover, er det første man (jeg) tænker på, altså ikke, at der skal vaskes, når der er masser rent tøj tilbage i skabet. Ved det sikkert virker dumt for nogen af jer, men det er det altså ikke!

ÅÅÅÅÅH jeg er så TRÆT af sure miner! Jeg vil have mit eget!!!

Sorry, det blev langt og sikkert også indviklet, men måtte læsse af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2013

B&J

jeg syntes i skal snakke om tingene, om evt han vasker tøj altid men du så kan gøre noget af det andet det hjælper jo med at dele om tinge, men det er også svært for ham at se du ikke laver noget fordi du plejer at gøre det meste de alm hverdage,.... og den eneste løsning der er, er at snakke om tingne sådan er det jo bare...

og når du går hjemme hver dag med jeres barn er han der jo slet ikke,

Anmeld

2. februar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Da jeg kender nogle stykker herinde, er jeg anonym.

Jeg er gift med en normalt sød og rar mand... Men de sidste par måneder, har gnidningerne været store. Ikke, at vi råber og skriger af hinanden, for sådan er jeg ikke. Vi er bare alt for ofte sure på hinanden. Jeg tror dog mest det er fra hans side, da jeg ikke normalt er typen, der bliver sur over småting.

Manden er noget ældre end mig, og jeg er ikke ret gammel. Jeg er nok lidt mere moden end andre på min egen alder, og han mindre udviklet end andre på sin alder, så på den måde passer vi sådan set fint sammen.. I hvert fald nogle gange! Andre gange, som i dag, beviser han meget tydligt at vi er SÅÅ forskellige. Jeg savner "mig" tid. Er helt klart en "loner", og jeg har det egentlig bedst alene. Det får jeg ikke meget af, da han gerne vil "klistre" lidt. (i frygt for, at det lyder negativt - det er ikke negativt ment!) Han er kærlig og sød og jeg elsker ham! Men åååååh, ville bare så gerne, at vi kunne have lidt tid, også hver for sig!

Nå, men i dag er så én af de der dage, hvor tingene bare går skidt mellem os. Jeg er virkelig udmattet, har ondt alle vegne og vores datter vil ikke rigtig noget som helst.
Han er så fyldt med overskud i dag, og begynder at sætte vasketøj over, rydde op etc., og bliver så SUR over, at jeg ikke hjælper, og bare sidder og læser. Jeg siger, at jeg er træt og jeg vasker tøj i hverdagen. Han bliver selvfølgelig ved med at sætte vaske over, hænge op etc.
Så går der lidt, og datteren virker træt. Vi lægger hende i seng, sætter mig i vores seng og kigger lidt på min mobil. Da der går lidt, og hun stadig ikke sover, går jeg ind og henter hende, og sætter hende i kravlegården, ved siden af manden som er i gang med at hænge tøj op. Gudhjælpemig om der ikke går 30 sekunder, hvorefter han kommer ind med hende, og siger, at han altså lige har gang i noget, og hun er sur!!! Øh, nå!
Og han brokker sig over jeg ikke "lige" tømmer opvaskemaskinen, sætter en vask over, lægger sammen, støvsuger og gør rent i køkkenet på de 7 timer han er afsted? I løbet af den tid han er på job, sover hun ca 2 timer. Kan han ikke forstå, at det gør man ikke "bare lige" når hun er sur!? Når hun endelig sover, er det første man (jeg) tænker på, altså ikke, at der skal vaskes, når der er masser rent tøj tilbage i skabet. Ved det sikkert virker dumt for nogen af jer, men det er det altså ikke!

ÅÅÅÅÅH jeg er så TRÆT af sure miner! Jeg vil have mit eget!!!

Sorry, det blev langt og sikkert også indviklet, men måtte læsse af.

Tja .. Snak med ham om tingene ..

Daniel er heldigvis forståelig , og gir mig lov til at sove længe i week. Men når han har fri om Onsdagen , Står jeg da stadig op , og gør alle de ting jeg plejer .. Og , det første jeg tænker på når Noel sover , det er at rydde op og gøre rent og ordne vasketøj .. HADER vasketøj , så derfor , har vi aldrig noget beskidt ..

Må også indrømme jeg ville blive lidt små irriteret på ham , hvis jeg kom hjem fra job , og der INTET var lavet hvis han alligevel gik hjemme .. 

Så , sådan er vi ..

Men man er jo så forskellige , så syns du skal tage en lang snak med ham . Og det med at han kommer ind med hende når han ordner vasketøj ....... Man må jo hjælpe hinanden .. Godt nok har du hende i hverdagene , men når i begge alligevel er hjemme , så hjælp da hinanden . Så undgår i hurtigt de sure miner

Anmeld

2. februar 2013

modesty

Umiddelbart kan jeg virkelig godt forstå at han bliver mopset over at du sidder og stener i sofaen og sengen hele dagen mens han farer rundt og ordner ting i hjemmet - og at han så ovenikøbet skal tage sig af datteren mens han hænger vasketøj op og du sidder på din mobil. Den var ikke gået herhjemme hvis det var min mand.

Du siger at han brokker sig over at du ikke ordner ting i hverdagen. Hvordan skal det forståes? At han forventer at du laver alt? Eller at han forventer at I deles?

Man må være to om tingene - både i hverdagen og i weekenden.

Anmeld

3. februar 2013

TeamRocket

Ej en røv, han kunne da godt lige underholde jeres datter imens han ordner alt det huslige så du kan få lov at sidde og lave ingenting i fred. Nøj hvor er han strid. Eller også burde du vende den om- du ordner alt det huslige og han dovner den på sofaen, og kommer og siger du også lige skal ta datteren fordi han altså er optaget af at lave intet. :-S sorry, men du er bare ikke fair her :-)

Anmeld

3. februar 2013

StudPsyk

Ej en røv, han kunne da godt lige underholde jeres datter imens han ordner alt det huslige så du kan få lov at sidde og lave ingenting i fred. Nøj hvor er han strid. Eller også burde du vende den om- du ordner alt det huslige og han dovner den på sofaen, og kommer og siger du også lige skal ta datteren fordi han altså er optaget af at lave intet. :-S sorry, men du er bare ikke fair her :-)

Jeg er faktisk enig på nogen punkter.. Han kan selvfølgelig ikke forlange, at du har mega overskud når han lige vil have det, og det vigtigste er jo, at i har en ligelig fordeling i det daglige. Herhjemme kan jeg godt have dage i weekenden hvor jeg går rengøringsamok, og egentlig bare gerne vil gøre det selv - for manden hjælper i hverdagen. Men hvis han så kom og sagde "Her, tag lige Rose, jeg skal lige spille xbox", så tror jeg nok jeg fik et føl på tværs  

Anmeld

3. februar 2013

PernilleogLouis

TeamRocket skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.