Symptomer.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. februar 2013

AnnaMary

Hvad var de første symptomer i fik ? - Og hvor lang tid efter befrugtningen gik der :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

Leneur

AnnaMary skriver:

Hvad var de første symptomer i fik ? - Og hvor lang tid efter befrugtningen gik der :-)

Meget træthed og blev meget hurtigt forpustet. Tror der gik 14 dage til 3 uger efter befrugtningen i følge terminen...

Anmeld

1. februar 2013

AnnaMary

Så der er stykke vej for mig endnu Hehe

Anmeld

1. februar 2013

Clisolka

AnnaMary skriver:

For 3 år siden da jeg var gravid med min datter havde jeg meget ømme bryster ca. 1 uge før jeg skulle have min mens og svimmelhed. 

Denne gang havde jeg kun en smule ømme bryster - og møgforkølet (hvilket jeg også var sidst) 

Anmeld

1. februar 2013

banana3

AnnaMary skriver:

Det eneste jeg havde, var at mine bryster ændrede sig lidt, eller har jeg ikke haft et eneste symptom overhovedet. Jeg er 14+ i dag

Anmeld

2. februar 2013

AnnaMary

Jeg har fundet denne inde på min-mave.dk .... Og der er der symptomer allerede fra uge 2 af ...

Du ved endnu ikke at du er gravid, men da dine hormoner kører på højtryk, kan du begynde at få forskellige symptomer, som godt kan give dig en mistanke om, at der er sket et mirakel i din krop. Nogle kvinder har kun et enkelt eller to af disse symptomer, mens andre kvinder har samtlige.

Lad mig understrege : Det er ganske normalt

Kvinder er vidt forskellige, og reagerer også vidt forskelligt på så stor en begivenhed, som en graviditet er og det kan endda sagtens være forskellig fra graviditet til graviditet. Så bare fordi du reagerede på en måde under din første eller en tidligere graviditet, behøver du ikke nødvendigvis at reagere på samme måde under denne graviditet.

Hvis du normalt har bestemte symptomer op til en menstruation, kan det være at symptomerne er kraftigere end normalt, fordi der er indtrådt en graviditet, men du kan dog også opleve det stik modsatte. Nemlig at symptomer du normalt plejer at have op til en menstruation udebliver, pga. at du er gravid.

Men pas på, psyken kan spille meget ind, og du kan have mange symptomer uden at du er gravid, simpelthen fordi du ønsker eller frygter en graviditet rigtig meget.

Der er ved at ske en stor forvandling i og med din krop, og den arbejder på højtryk for at give dit kommende barn de allerbedste betingelser.  På dette tidspunkt er der nogle kvinder som får nogle små tegn på at der er noget på færde.

Allerede få dage efter befrugtningen er sket, kan du måske begynde at få forandringer i brysterne.

Du føler dig måske mere træt i denne uge end du plejer at gøre. Du har måske også hovedpine.

Allerede sidst i denne uge kan det være, at du oftere skal på toilettet (hyppig vandladning).

Du kan også opleve at du har enorme humørsvingninger. Den ene øjeblik kan du være dyb depressiv, og det næste øjeblik måske jublende lykkelig.

Du har måske en underlig "metallisk" smag i munden.

Nogle kvinder vælger allerede at tage en graviditetstest i denne uge, og i langt de fleste tilfælde er testen "falsk" negativ. Jeg siger "falsk", fordi du er jo rent faktisk gravid, men din urin indeholder bare ikke nok hormon (hcg) til at testen kan give udslag.

Hvis testen viser positiv er det desværre ingen garanti for at du forbliver gravid.

Det befrugtede æg begynder at producere hormonet hcg (human chorion gonadotropin), som også i daglig tale kaldes for graviditetshormonet når det befrugtede æg har sat sig fast i livmoderen (ca. en lille uge efter ægløsning) De næste mange uger indtil sidst i 1. trimester, vil mængden af hcg stige hurtigt og vil fordobles hver gang der ca. er gået 3 døgn.

Derfor vil en del kvinder også sagtens kunne opleve at få en negativ graviditetstest den ene dag, mens - hvis de vælger at teste dagen efter - kan opleve at graviditetstesten pludselig er positiv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.