Hvor mange æg? Ægdonor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. februar 2013

Anonym trådstarter

Har overvejet at blive ægdonor, og det er især efter at have set baby klinikken.
Men har et spørgsmål. Jeg har selv 2 børn og vi snakker da om at få nummer 3 om nogle år.
Hvis jeg bliver ægdonor, vil det så påvirke mine chancer for at blive gravid igen?
Altså tænker lidt, at hvis de ikke bliver taget ud, så går de vel alligevel bare til grunde når jeg får min mens? Så kan de jo lige så godt bruges til noget godt.

Kan man få undersøgt hvor mange æg man selv har?
Og hvor mange tager de til ægdonation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

LRJ

Anonym skriver:

Har overvejet at blive ægdonor, og det er især efter at have set baby klinikken.
Men har et spørgsmål. Jeg har selv 2 børn og vi snakker da om at få nummer 3 om nogle år.
Hvis jeg bliver ægdonor, vil det så påvirke mine chancer for at blive gravid igen?
Altså tænker lidt, at hvis de ikke bliver taget ud, så går de vel alligevel bare til grunde når jeg får min mens? Så kan de jo lige så godt bruges til noget godt.

Kan man få undersøgt hvor mange æg man selv har?
Og hvor mange tager de til ægdonation?

Der er selvfølgelig en risiko ved at donere, og det får du os afvide  

Men når du tilmelder dig, scanner de dig for at se hvor mange æg du har  

og så regner de med du hvertfald får 8 æg ud og de tager alle æg der er over 17 mm ud  

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

Lone H. skriver:

Der er selvfølgelig en risiko ved at donere, og det får du os afvide  

Men når du tilmelder dig, scanner de dig for at se hvor mange æg du har  

og så regner de med du hvertfald får 8 æg ud og de tager alle æg der er over 17 mm ud  

Okay, de scanner for hvor mange æg jeg har tilbage?

Hvad er det for nogle risikoer?

Anmeld

1. februar 2013

LRJ

Anonym skriver:

Okay, de scanner for hvor mange æg jeg har tilbage?

Hvad er det for nogle risikoer?

De kan kun scanne hvor mange ægblærer du har og det er det Sdr går efter, og det er ikk sikkert at der er æg inden i den, men det ved de ikk før den er taget ud  

risikoer er alt du får mange smerter og skal indlægges efterfølgende i nogle dage, pg at der danner sig arvæv om æggestokkene så de kan være ømme, de kan komme til at danne vandcyster, og i allerværste tilfælde kan det påvirker din egen evne til at blive gravid igen, men det er yderst sjældent det sker de er så dygtige og opmærksomme på dig  

Anmeld

1. februar 2013

LRJ

Og så er der jo os alle kravene som skal være opfyldt inden du må donere, da de destruere alle æg der kommer ud af det igen hvis der kommer nogle af de ting der ikk må vfremelskelsen hvis du har glemt og fortælle det, derfor er det vigtigt at være 100 % ærlig overfor dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.