Eksperthjælp: baby 3 måneder ,græder grundet luft i maven, savler meget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.335 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. februar 2013

Lisbeth Jess

"baby 3 måneder ,græder grundet luft i maven, savler meget."

hej Lisbeth. Jeg har et barn på 3 måneder på fredag, som ikke kan sove pga. bøvser der sidder i klemme. Han er flaskebarn og får blå allomin. Har afføring hver dag og bøvser 3-4 gange når han får en flaske. Men problemet er at når han skal sove både om dagen og om natten, er der flere bøvser og de driller når han bliver lagt ned, han græder lige indtil man tager ham op og så kommer der en kæmpe bøvs og sådan kan man fortsætte 1-3 timer og så vil han endelig sove en halv time og så vågner han igen og er sulten. Han savler rigtig meget og jeg er i tvivl om det er det som gør han skal bøvse hele tiden, det virker i hvert fald som det driller når man ligger ham ned. Har prøvet at hæve hans hoved når han ligger og har prøvet mylicon men uden held. Det har stået på en måneds tid men er blevet værre den sidste uge. Intet har ændret sig, andet end han savler ufattelig meget og gylper en lille smule. Derfor jeg tror savlen har noget med det at gøre. hilsen en forvirret og frustreret mor

Lisbeths svar

HEJ!
sIKKE HÅRDT DETER AT HAN er så generet af luft som klemmer og hindrer hans søvn.
Du beskriver han bøvser godt efter måltidet, Deter når han blive rlagt ned, bøvsen generer.

Mavesækken er krum, læg ham på hans venstre side , med hævet hoved, så vil luften komme lettere ud. Når bøvsen er ude, kan du lægge ham på ryggen.

Med de symptomer du beskriver, mener jeg du skal snakke med din læge. Baby kan have reflux, da lukkemusklen mellem spiserør og mavesæks hos de små endnu ikke er helt udviklet. udbviklet.

Det giver gener, måske er det ,der giver ham ubehag.

Held og lykke, håber han får det bedre.
Varme Hilsner

Lisbeth Jess.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.