"efter spontan abort uorden i cyclus."
hej Lisbet.
ved ikke om det er det rigtige sted jeg skriver da det handler om min krop? håber i hvert fald du kan hjælpr mig.
Jeg har en dejlig dreng fra jan 2010 som jeg meget gerne vil gøre til storebror, så blev jeg gravid i dec, men mens kom så efter 4-5 dage over tid så var en bio, men nu er min cyklus gået helt i vasken igen tyder det på (efter nu 1 år uden p-piller var der endelig kommet styr på min cyklus) men kan en bio godt "ødelægge" ens cyklus?
jeg er nemlig nu gået 3 dage over tid, har mens smerter, øget udflåd, kvalme, svimmel og oppustet men har testet for graviditet og de er bragende negative?
og testede positiv for ægløsning både d. 14 (kun 1 dag) og så 12 dage senere igen positiv ægløsningstest (denne gang over 3 dage som jeg plejer) men da jeg ikke kan mærke min ægløsning er det svært.
så havde jeg brunt pletblødning 6 dage efter min første positive ægløsningstest (og tænkte det kunne være implantationsblødning) men så testede jeg jo igen positiv for ægløsning 3 dage før forventet mens?? forstår det ikke. Havde passet bedre hvis det var graviditetstesten der var positiv med alle symptomer og hvor jeg er i cyklus. forstår ingenting.
og i så fald hvis min cyklus er gået i uorden hvor lang tid kan der gå før den kommer i orden igen?
håber du kan hjælpe mig.
Hilsen en bekymret pige
Lisbeths svar
Hej!
Forstår du er bekymret, efetr en ønsket og håbet graviditet aborterer du meget hurtigt. Det kan beroliges med der var en fosterdefekt.alligvel er der sorg og skuffelse.
Nu mærker du igen graviditetssymptomer, men testen er negativ, og deter tungt.
Derer gået et par dage., og hvis du stadig ikke tester positiv så er det hormonniveauet i din krop som endnu ikke har stabiliseret sig.
Hormonniveauet som er et samspil mellem mange kirtler i kroppen dykker ikke lynhurtigt efter en graviditet.
Det kan derfor være en god ting at vente nogle måneder , indtil en normal cyclus er etableret igen.
Du kan selvfølgelig tage en snak med din læge, som kan henvise til en gynækolog, som kan teste dig , besvare dine spørgsmål, un dersøge dig, og teste din hormontal.
Jo mer ro der kommer i dig jo lettere går det med at blive gravid.
held og lykke med baby projektet.
Varme hilsner
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld