Hej,
Blot et lille debat oplæg - jeg håber at vi alle kan holde den gode tone
..
Efter at have læst diverse indlæg herinde, og på andre debatsider, og hvad jeg ellers hører rundt omrking i samfundet, er jeg begyndt at stille mig selv dette spørgsmål:
Er vi efterhånden nået dertil hvor man skal have dårlig samvittighed over at have et job?
Jeg er selv i job, en fast stilling, og har snart været på min arbejdsplads i 4 år... Jeg ELSKER mit job! Men der er da også dage hvor jeg klager min nød, når der er sket noget, eller opgaverne blot har hængt mig ud af halsen. Jeg får en okay løn, og er igang med videreuddanne mig, for arbejdspladsens regning - SKØNT!!
Men jeg kan ikke undgå, at have en snigende følelse engang imellem, om at jeg skal have dårlig samvittighed, hvis jeg en dag klager om jobbet, cheferne, eller måske en "kedelig" arbejdsopgave... For hey, jeg skal bare være glad for at have et job! Og tro mig, det ER jeg... Men derfor kan jeg vil have dårlige dage som enhver anden..
En anden ting er lønnen.... Jeg tør dårligt fortælle hvad jeg tjener, ikke fordi jeg tjener meget, slet ikke - jeg har en ganske almindelig kontorløn, men jeg uddanner mig, og har dermed mere i vente... For hvad med alle dem på Dagpenge eller kontanthjælp, de tjener jo slet ikke det samme... Men hvorfor skal jeg hele tiden have det at vide - det ved jeg jo godt! Men hvorfor skal jeg have dårlig samvittighed, det er jo ikke fordi jeg blære mig, eller prøver at putte salt i såret.
Jeg ser overhovedet ikke ned på folk på dagpenge eller kontanthjælp - har selv været i begge kategorier, men jeg forstår ikke hvorfor jeg nu oplever at skulle have påtalt gang på gang, at jeg blot skal være glad for mit arbejde!
Hvor blev det at glæde sig på andres vegne af?
Kh Mom