Sukkerfri børnefødselsdag???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.424 visninger
38 svar
0 synes godt om
31. januar 2013

Rikke S

Kan det lade sig gøre, at holde en sukkerfri fødselsdag, uden at det bliver kedeligt?

Kom med alle jeres gode idéer..

Selv tænker jeg en kagekone, bagt efter en opskrift for diabetikere, og pyntet med frisk og tørret frugt, men hvordan skal pynten hænge fast uden glasur?

Og frugtspyd sat fast i vandmelon el. Måske få det til at ligne et dyr??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2013

Majbrit P

Ej. Come on! hvor hysterisk kan man være.

Får dit barn heller ikke ost, mælk eller andet end frugt?

90% af alle varer i dag har en smule sukker i sig.

Synes det er direkte synd for børn at deres forældre tvinger dem til at leve sundt og ikke engang må få hvedeboller og lagkage PÅ SIN FØDSELSDAG.

Anmeld

31. januar 2013

Dorthe1986

Three little steps skriver:

Synes det er direkte synd for børn at deres forældre tvinger dem til at leve sundt og ikke engang må få hvedeboller og lagkage PÅ SIN FØDSELSDAG.

Hun spørger da ikke efter din mening, hun spørger om du har forslag til sukkerfri opskrifter.

Og er du ikke en anelse hård? Du anerjo intet om baggrunden for hvorfor det skal være en sukkerfri fødselsdag!

Anmeld

31. januar 2013

Majbrit P

Dorthe1986 skriver:

Hun spørger da ikke efter din mening, hun spørger om du har forslag til sukkerfri opskrifter.

Og er du ikke en anelse hård? Du anerjo intet om baggrunden for hvorfor det skal være en sukkerfri fødselsdag!

Det er et åbent forum og en debat.

Hvis der var en begrundelse for det ville hun nok have skrevet det - så jeg går selvfølgelig ud fra at hun ikke giver sine børn sukker.

Anmeld

31. januar 2013

MIWULA

Jeg følger med her for jeg har også ledt efter opskrifter til min søns fødselsdag i vuggestuen..

Anmeld

31. januar 2013

Maja88

Rikke S skriver:

Kan det lade sig gøre, at holde en sukkerfri fødselsdag, uden at det bliver kedeligt?

Kom med alle jeres gode idéer..

Selv tænker jeg en kagekone, bagt efter en opskrift for diabetikere, og pyntet med frisk og tørret frugt, men hvordan skal pynten hænge fast uden glasur?

Og frugtspyd sat fast i vandmelon el. Måske få det til at ligne et dyr??

det kan det sagtens.. til min datters lavede jeg æbleboller og frugtspyd.. der blev IKKE serveret kage eller lignende

Anmeld

31. januar 2013

Dorthe1986

Det er et åbent forum og en debat.

Hvis der var en begrundelse for det ville hun nok have skrevet det - så jeg går selvfølgelig ud fra at hun ikke giver sine børn sukker.

Ja det er det, men at stemple en anden på baggrund af ens egne antagelser er ikke ret god skik. Og tonen kan godt være pæn uanset hvad man synes.

Anmeld

31. januar 2013

Carl-Emil's mor

Maja88 skriver:

det kan det sagtens.. til min datters lavede jeg æbleboller og frugtspyd.. der blev IKKE serveret kage eller lignende

Sorry at jeg er en mega kælling lige nu og blander mig.

Men helt ærligt.

En kage?

Min dreng på 1 år får både kage osv..

jeg bager ALDRIG med rafineret sukker som i aldrig aldrig aldrig aldrig men hvis du bager en kage basseret på en " sukkermasse" af dadler/svesker så er der sku intet usundt i den.

En frugtstang / lille æske med rosiner har mere sukker indhold end en kage bagt på naturligt sukker...

til ts...

Du har en kæmpe verden for dig hvis du vil tillade dig selv at bruge naturligt sukker nemlig frugt i dit bagværk.

Det vigtigste er at du får blendet det helt helt helt fint så er det super nemt og lækkert at bage med.

søg evt på drømmekage på svesker/ dadler ...

jeg har ingen opskrift da jeg laver ud af hovedet men bager jeg igen i nær fremtid skal jeg huske denne tråd og smide opskrift inden.

Det er ALTID et hit med både boller og kager sødet med dadler/svesker

Anmeld

31. januar 2013

Majbrit P

Dorthe1986 skriver:

Ja det er det, men at stemple en anden på baggrund af ens egne antagelser er ikke ret god skik. Og tonen kan godt være pæn uanset hvad man synes.

Tonen er da pæn? jeg sviner ikke nogen til, jeg pointere bare min mening :-).

Anmeld

31. januar 2013

Rikke S

Mine (den store på 2 år) får alt hvad vi får - den lille (som nærmer sig 5 mdr.) er kun begyndt på mos/grød) .

Jeg spørger for min mands kusine, som har en pige på 4 år.

I hendes børnehave må de ikke have fødselsdagsguf med, som indeholder sukker.

Moderen er derfor på bar bund, og har spurgt, om jeg har nogle idéer .

Datteren vil helst have en klassisk kagekone, med glasur, snørebåndsfletninger, slik og hele svineriet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.