Hjælp! Vi skal skilles! ;-( What to do??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger!

Vi står i den ærgelige situation at vi har kastet håndklædet i ringen! Jeg orker ikke at kæmpe for forholdet længere, og det gør han heller ik!

Mit spørgsmål er nu, kan jeg få noget form for bidrag? 

Vi er gift, og har hus som jeg ejer. Jeg kan næsten tænke mig til at der ikke er ngoet hjælp at hente ang. boligtilskud, men hvad med ekstra børnepenge mm??

Vi har 2 børn, en på 0 og en på 3 til maj. Jeg har en indkomst på ca. 275.000,- min mand har ca 420.000,-

Mit håb var at jeg kunne få det til at løbe rundt, så jeg kunne blive boende i huset med børnene, men jeg kan ik lige regne ud og jeg vil ha råd til det!?

Håber nogle kan gå mig lidt råd omkring det hele!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

betiinsen

Åh ved ikke så meget om det, men håber på det bedste for dig, og sender dig et knus

Anmeld

30. januar 2013

1990h

Anonym skriver:

Hej Piger!

Vi står i den ærgelige situation at vi har kastet håndklædet i ringen! Jeg orker ikke at kæmpe for forholdet længere, og det gør han heller ik!

Mit spørgsmål er nu, kan jeg få noget form for bidrag? 

Vi er gift, og har hus som jeg ejer. Jeg kan næsten tænke mig til at der ikke er ngoet hjælp at hente ang. boligtilskud, men hvad med ekstra børnepenge mm??

Vi har 2 børn, en på 0 og en på 3 til maj. Jeg har en indkomst på ca. 275.000,- min mand har ca 420.000,-

Mit håb var at jeg kunne få det til at løbe rundt, så jeg kunne blive boende i huset med børnene, men jeg kan ik lige regne ud og jeg vil ha råd til det!?

Håber nogle kan gå mig lidt råd omkring det hele!

boligsikring kan du nok ikke få nej. men ekstra i børnebidrag burde du nok godt kunne få hvis børnene har adressen hos dig.. hvis du skal bo i huset selv og han skal ud af det så overtager du jo alt gælden og får et højere fradrag da du skal have alle renterne..så du vil få lidt mere udbetalt vil jeg gå ud fra..

Anmeld

30. januar 2013

FruK

Boligsikring er der jo - som du selv skriver - ikke.

Men enlig forsøgertilskud som kommer med børnepengene.

Børnetilskud fra far - ordinært plus evt forhøjet alt efter om du er berettiget og om du ønsker at søge det.

Samt fripladstilskud til institution.

Beløbene kan jeg ikke lige men prøv evt at Google børnepenge/bidragssatserne for for 2013. De plejer ikke at være svære at finde.

Da jeg blev alene med min søn ringede jeg til kommunen og bad om at tale med en sagsbehandler. Hun hjalp mig med at finde ud af, hvad jeg kunne søge og hvordan.

Vær opmærksom på, at du nok ikke kan søge noget før du er "reelt enlig" - dvs din eks har flyttet sin adresse.

Held og lykke. 

Anmeld

30. januar 2013

betit28

undersøg evt også om du kan få friplads i institution /elle halv friplads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.